Článek
Dostal jsem tip od známého na tento antikvariát, že tam prý dostanu lepší peníze než u nejmenované konkurence, kde jsem dosud prodal již dost knih. Šel jsem tedy na jeho stránky s výkupem a vybral zkraje poprvé na zkoušku sedm knih, které mají zájem vykoupit. Po svozu jsem čekal, kdy dostanu oznámení o výplatě peněz. Přišlo mi od nich, že některé tituly nevykoupí z důvodu plísně.

Vyjádření obchodu: Ve Vaší objednávce je několik titulů poškozených (fleky, knižní plíseň, poškozené…).
Připomněl jsem jim tedy, že jsem do balíčku vložil několik knih na vyhození, aby balík byl kompaktní a knihy se při dopravě nepoškodily, i to navrch napsal na papír, takže ty ať vyhodí, ani samozřejmě nebyly v seznamu vykupovaných.

Srozumitelné jistě i pro méně chápavé
Následně jsem se opět dozvěděl, že některé tituly jsou poškozené. Požádal jsem o sdělení, které to mají být. Místo jejich konkretizace jsem dostal snímky knih, které jsem k výkupu vůbec nenabízel.

Obchod nafotil jinou knihu - moc pořádek v tom nemají

Obchod nafotil další jinou knihu
Požádal jsem znovu o dokončení „kšeftu“, nebo navrácení knih:

Zkouším se nedat: …knihy byly ve 100% stavu, buď je vykupte, nebo neporušené vraťte!

Reakce obchodu: Z důvodu plísně nebylo možné vykoupit žádnou z knih. Prosím o kontrolu dle zaslaných fotek.
Pochopitelně došly fotky výše zmíněných knih, které byly jen „obalová výplň“ krabice, a pak toto:

Kde je ta plíseň? A mohu ji vidět?
To už jsem poněkud znejistěl a pověnoval jsem se recenzím na tento antikvariát, za plesnivou označili například i dosud nepoužitou knihu v zataveném obalu. A obecně mají lidé špatné zkušenosti - viz třeba zde https://obchody.heureka.cz/restorio-cz/recenze/negativni#filtr .
Tudíž jsem samozřejmě chtěl knihy vrátit, ovšem s obavou, zda mi opravdu přijdou ty moje - prostě, že je vesele prodají, aniž by za ně zaplatili a já vyfasuji jakési trosky stejných knížek. Dokonce jsem se v noci vzbudil po snu, kdy jsem rozbaloval balíček a v něm byly „moje knihy“, tedy ty samé tituly, ale s orvanými hřbety a z nich vytrženými a čímsi prolitými stránkami. Naštěstí se mi vrátily opravdu ty moje.
Samo o sobě je zarážející, že u on-line shopu čekáte na e-mailovou odpověď klidně tři dny, na peníze také klienti čekají obvykle neobvykle dlouho. A záměrně? nerozeznat prach na povrchu, který lze setřít štětečkem, od plísně, považovat od výroby nažloutlý papír za závadný a přitom prodávat knihy počmárané, s razítkem knihovny, sebrané někde v knihobudce nebo hrabačce v knihovně - které konkurence nebere a tudíž ani neprodává, manipulovat s výkupní cenou, zaslat jiné tituly a vše polepit firemní samolepkou, kterou nejde odstranit a tím knihu znehodnotit, svědčí myslím o (ne)serióznosti firmy.
Takže něco pozitivního na závěr - ještě že ta první várka byla jen pokus, zda mám dál s touto firmou obchodovat. Poslal jsem po navrácení ke konkurenci - a výsledek? Sken níže z e-mailu: Částku za výkup č. 30992 jsme Vám vyplatili. A to v pátek svoz, v neděli výplata.

Všechny údajně plesnivé tituly u seriózní konkurence, které nebere knihy z knihoven, poškozené apod., následně bez výhrad vykoupeny
A že opravdu nejsou spokojeni s Restoriem jak prodávající, tak i kupující, na ukázku níže pár z mnoha recenzí:

Recenze

Recenze

Recenze

Recenze

Recenze
A jsou jich stovky :-(