Hlavní obsah
Finance

Bezpečné spoření na důchod, když nevěříte bankám, ale bojíte se inflace? Existuje!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Hořák + AI

Politici se budoucím důchodcům nejspíš vysmějí. Důstojný důchod nečekejte!

Spořící účty jsou spíše zlodějina, důchodové spoření nemusí přežít politiky, akcie jsou nejisté a na nemovitost nemám. Přemýšlíte takto? Jak si tedy bezpečně spořit na důchod?

Článek

Stále slýcháme, že stát nemá na důchody. Nemá, chápu to. Chápu ale také, že by měl, kdyby chtěl a fungoval, jak stát fungovat má. To je ale na jiný článek. Smiřme se raději s tím, že na důchody zkrátka nebude, minimálně na ty důstojné ne. Co s tím?

Samozřejmě tu možnosti jsou. Pokud jsme zaměstnanci, můžeme si založit nějaké to důchodové spoření nebo podobný produkt, kterých se na nás z bank sype dostatek. Proč jako zaměstanci? Protože zaměstnavatel nám štědře přispěje a naše vlastní úložka nemusí být příliš vysoká. Pokud jsme živnostníci, kterým nikdo takto nepřispěje, nemá ani cenu o podobných produktech přemýšlet. Naše vlastní peníze jdou zhodnotit i lépe a bezpečněji. Nicméně, tyto peníze, uložené v důchodovém spoření si nevybereme dříve, než v důchodu a ještě nám budou vypláceny postupně. Dožijeme se důchodu? Stihneme je pobrat všechny? Nechci nad tím přemýšlet. Chci mít vlastní peníze pod kontrolou a svobodně se rozhodnout kdy a jak s nimi naložím. Aby mi i v tomto diktoval stát, to opravdu nesnesu.

Proto jsem jako OSVČ dávno ukončil své „penzijko“ i za cenu ztráty způsobené předčasným výběrem. Do řádného důchodu mi v současné době zbývá skoro 30 let. To je hodně dlouhá doba na to, abych své peníze na penzi svěřil bance. Stačí, že je nedobrovolně svěřuji jednomu neschopnému a nespolehlivému hospodáři - státu. Jak jsem již řekl, chci mít své peníze pod kontrolou, dostupné v případě potřeby kdykoliv, bez dohledu banky a státu, a v aktivech, která v takto dlouhodobém horizontu odolají inflaci a ještě zhodnotí. To vše umí fyzické zlato, v mém případě i fyzické stříbro. Nakupuji po malých částkách každý měsíc a malé slitky postupně ukládám na bezpečná místa. Milion korun ve zlatě s přehledem odnesete v krabičce od cigaret, není těžké jej uložit. Můžete také využít možnosti uložení v institucích k tomu předurčených. Kdo pochybuje o zhodnocení zlata, může se přesvědčit z neprůstřelných dat (graf na webu Měšec.cz).

Neříkám Vám „všechno zrušte a kupujte jen zlato“. Jen ukazuji, jak to mám já a spoření na penzi je jen část mých investic, čili rozhodně nespoléhám ve všem pouze na drahé kovy. Co se mého důchodu týče, tam mám ovšem jasno, byť by mi mnoho finančních poradců ukazujících líbivé grafy jejich finančních produktů oponovalo. Jenže já se klidně spokojím s trochu nižším výnosem, neobejdu se ale bez jistoty a 100% kontroly nad svým majetkem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz