Hlavní obsah

Vedení automobilky Volkswagen uznává, že ztratilo konkurenceschopnost

Foto: Petr Janaš, Volkswagen, licence Canva

Německý automobilový gigant Volkswagen (VW) otevřeně přiznává potřebu zlepšit svou konkurenceschopnost a současně dodržet své dlouhodobé závazky. Tato značka je stěžejním prvkem Volkswagen Group, včetně české Škody Auto.

Článek

Německá automobilka Volkswagen (VW) čelí výzvě, jak zvýšit svou konkurenceschopnost a zároveň zůstat v souladu se svými dlouhodobými závazky. Jako klíčová součást koncernu Volkswagen, který zahrnuje i českou Škoda Auto, musí VW najít způsob, jak efektivně snižovat náklady a přizpůsobit se novým tržním trendům, zejména v oblasti elektromobility.

Vedení automobilky uznává, že ztratilo konkurenceschopnost, což přiznal i šéf značky VW Thomas Schäfer. Aby se VW vrátila na cestu úspěchu, je nutné provést restrukturalizaci, která bude zahrnovat i snížení počtu zaměstnanců. Přestože situace vyžaduje razantní opatření, automobilka se snaží postupovat citlivě a bez nucených odchodů. Člen představenstva koncernu Volkswagen zodpovědný za lidské zdroje Gunnar Kilian uvedl, že redukce pracovní síly proběhne prostřednictvím dohod o odchodech zaměstnanců do důchodu.

VW již dříve avizovala, že plánuje využít demografického vývoje ke snížení počtu zaměstnanců, a zároveň se zavázala, že do roku 2029 nebude v německých závodech provádět propouštění. Většina úspor by měla být dosažena jinými opatřeními než redukcí pracovní síly, což naznačuje, že společnost hledá další možnosti, jak efektivně snižovat náklady a zvyšovat produktivitu.

Podle agentury Reuters jsou plány na snížení nákladů u značky VW prvním krokem v širší strategii koncernu Volkswagen, která má za cíl zvýšit efektivitu celé skupiny v rámci přechodu od vozů se spalovacím motorem k elektromobilům. Tento přechod vyžaduje významné investice do vývoje a výroby elektrických vozidel, což znamená, že automobilka musí najít způsoby, jak uvolnit prostředky pro tyto investice.

Volkswagen tak stojí před složitým úkolem: musí se transformovat a přizpůsobit se novým tržním podmínkám, aniž by ohrozil své zaměstnance a ztratil svou sociální odpovědnost. To bude vyžadovat nejen interní změny, ale také inovace a možná i nové obchodní modely, které pomohou značce VW znovu získat svou konkurenceschopnost na globálním trhu automobilů.

Zdroj: Reuters, Bulletin2022

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz