Hlavní obsah
Aktuální dění

Blíží se velká voda. Jak postupovat v rámci pojištění?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay.com

Předpověď meteorologů se zatím bohužel plní. Pokud se ocitnete v situaci, kdy váš majetek zasáhne povodeň, je důležité postupovat systematicky. Zde je několik malých rad pro hlášení škody pojišťovně.

Článek

Prevence

Začátkem je dobré připomenout prevenci. I jednání vlády svědčí o tom, že se nejedná jen o nějaký lehký deštík, ale reálně hrozí povodně a záplavy. Pokud v pojistné smlouvě máte pojištěnu povodeň, zároveň máte pojištěnou i záplavu. Ve výsledku je tedy jedno, jak se vám do domu/bytu dostala voda.

Pokud tedy víme, že se má „něco stát“, je dobré připevnit věci, které by mohly odplavat, nebo odklidit věci, které by mohly být zničeny vodou.

Zároveň je dobré mít zdokumentovaný stav majetku před poškozením, čímž minimalizujete riziko neproplacení škody pojišťovnou.

Na poslední chvíli pojištění (téměř) nesjednáte

Kdo ví, že je problém, začíná řešit pojištění proti povodni a záplavě. Bohužel u některých pojišťoven už je pozdě. Pojištění obecně řeší nahodilý stav událostí, tedy nepředvídatelné věci.

Pojišťovny mají čekací doby, takzvané karenční lhůty na pojištění záplavy od řádu dnů po měsíc.

Dobrá zpráva je, že pokud máte majetek podpojištěn, jste schopni pojistné částky u dané pojišťovny ještě navýšit. Záleží však na pojišťovně, většina to ovšem dovoluje.

Zabezpečte majetek a zdraví!

Dříve než začnete cokoliv řešit, vaší první prioritou je zajistit svou bezpečnost a bezpečnost ostatních, pokud už se k vám na pozemek, nebo sklep/byt dostala voda. Pokuste se minimalizovat další škody na majetku (např. vypněte elektřinu a plyn).

Co lze zachránit, zachraňte, ale neohrožujte svůj život!

Dokumentace škod

Sice se říká, že méně je více, ale ne v tomto případě. Cokoliv, co můžete, natočte, vyfoťte, mějte důkaz úplně o všem. Pokud se opravdu naplní katastrofální scénáře, pojišťovny budou zahlceny a likvidátoři nebudou stíhat objíždět všechna zaplavená místa.

Na odklízení škod tedy nemusíte několik dnů (týdnů) čekat, než přijede likvidátor. Vše zdokumentujte a pokuste se následky škod minimalizovat tím, že je začnete okamžitě řešit.

Je i v zájmu pojišťovny, abyste s likvidací a minimalizováním rozsahu škod začali sami, samozřejmě po nahlášení pojišťovně!

Hlášení událostí

Pojistnou událost lze hlásit přes weby pojišťoven, nebo přes telefonní linku:

Kooperativa: +420 957 105 105

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP): +420 957 444 555

Allianz: +420 241 170 000

Generali Česká pojišťovna: +420 241 114 114

ČSOB Pojišťovna: +420 466 100 777

Direct: +420 270 270 777

Pillow: +420 221 586 860

Uniqa: +420 488 125 125

Slavia pojišťovna: +420 255 790 111

Pojišťovna VZP (PVZP): +420 233 006 311

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz