Článek
Technický věk
Z toho důvodu je výhodnější uzavřít smlouvu do konce kalendářního roku. Pro pojišťovnu jste v tu chvíli „o rok mladší“, tedy rozdíl mezi uzavřením, respektive platností smlouvy od 31. 12. oproti 1. 1. může být několik stokorun měsíčně. To se samozřejmě na roční bázi dostane na tisícikoruny.
Důležité pro nastavení smlouvy
Každé! smlouvě životního pojištění by měla předcházet analýza. Jedná se jak o analýzu příjmů a výdajů, tak případných sociálních dávek. V praxi se setkávám s tím, že klienti nemají dostatečné zajištění invalidity a ještě hůře smrti i v případě, že mají rodinu a závazky v podobě hypotéky.
Pro modelový příklad viz níže je počítáno s obecnými částkami. Rozhodně se s tímto případem neztotožňujte, je to jen příklad pro zobrazení cenového rozdílu u jedné nejmenované pojišťovny. Žádná z daných modelací není nabídka ani poradenství.
Modelový příklad
Prvním příkladem bude mladík ve 20 let, který hned po škole začíná pracovat jako administrativní pracovník. Zajištění proti smrti není důležité, protože na jeho platu není nikdo další závislý, naopak je potřeba zajistit invaliditu, protože nemá velké rezervy.
Rozdíl 1 měsíce u tohoto případu činí 22 korun.
Jak vypadají rozdíly 5 let?
Jak je vidět, čím později si uzavřete životní pojištění, tím dražší jej máte. Jde zejména o vyšší rizika onemocnění, smrti, invalidity atd.
Modelový příklad 2
Nyní si ukážeme jak by vypadalo pojištění se zajištěním hypotéky pro v rozsahu 30 až 35 let, aby bylo vidět, jak tyto velká rizika vzhledem ke stáří klienta zdražují. Tento klient už má nějaké rezervy, tedy limit invalidity bude nižší, ale riziko smrti bude navýšeno.
Rozdíl mezi klientem kterému je 30 a 31 let je 89,- korun měsíčně
Rozdíl mezi klientem kterému je 31 a 32 let je 79,- korun měsíčně
Rozdíl mezi klientem kterému je 32 a 33 let je 76,- korun měsíčně
Rozdíl mezi klientem kterému je 33 a 34 let je 74,- korun měsíčně
Rozdíl mezi klientem kterému je 34 a 35 let došlo v daném případě k paradoxu, o kterém jsem psal výše.
Důležité je vždy individuálně projít každou pojišťovnu a zjistit, zda při překročení „pásma slev“ nebudu mít levnější smlouvu i ve chvíli kdy jsem starší. V tomto případě k tomu došlo a tento fiktivní klient si díky dražší smlouvě ve výsledku ještě polepší na ceně.