Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak mne (ne)vytočil drzý bezdomovec

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Příběhy ze života.

Článek

Žiji v širším centru města Brna. Takže velice často potkávám bezdomovce. Bezdomovkyně skoro vůbec.

Vážení, nechci sklouzávat k lacinému populismu, že jsou produktem Fialovo-Rakušanovy vlády, nicméně zdá se mi, jako by jich rok od roku přibývalo. Avšak nějací bezdomovci, jsou v centru našeho městečka Brna přítomni minimálně dvacet let, co žiji na brněnském Středu.

Předtím jsem bydlel v rezidenční čtvrti na periferii, tam se nevyskytovali, ale zase odtud bylo všude daleko a občas se tam vyskytovala i divoká nebezpečná zvěř. To víte kraj Lišky Bystroušky.

Ale zpátky do centra Brna. Povím vám dvě sladkokyselé historky se zdejšími bezdomovci.

První

Jak známo jejich hlavní, leckdy i celodenní, náplní je získávání „drobáků“ od kolemjdoucích. Tedy nejen těch, co je jedou na kole, ale zejména od pěších.

Před pár lety jsem byl u Nejvyššího správního soudu, tedy pilíře našeho správního soudnictví konfrontován s tradiční bezdomoveckou žádostí.

- Mladý pane, nemáš drobák? (vsuvka již jsem si zvykl, že zdejší bezdomovci po vzoru amerických seriálů všem tykají, padni komu padni)

- „A na co ho potřebujete?“

- „Já nemám peníze na jídlo, mladej!“

- „A jak to, že nemáte žádné peníze??“

- „Mě je, prosím pěkně, sebral BUBÁK!“

To mne opravdu rozesmálo, tak jsem tomu pouličnímu dadaistovi daroval pět korun. Jak víte, tehdy to bylo více než dnes. Avšak místo poděkování chlapík spustil bandurskou, že to je fakt málo…Tak jsem ho zpražil nevyžádanou radou, že ho příliš vysokým obnosem nechci vystavit dalším atakům od BUBÁKŮ…

Druhý příběh

Jindy jsem kráčel zamyšlen hlavním brněnským bulvárem pojmenovaném po našem prvním československém prezidentovi, patrně jsem promýšlel nějaký zásadní právní případ anebo neméně důležitý oříšek, co si mám koupit dietního a přitom chutného k večeři, a v tom mne zastavil jiný „démon našich moravských metropolitních ulic“.

- „Nemáš drobák?“

- „Ne, já nekouřím.“

- „Cože, seš úplně blbej. Kouřit mám co,“ a zamál mi před nosem cigaretou, „ale „love“ nemám. Co na tom nechápeš, ty retarde…“.

- „Aha. To máte vlastně pravdu. Ale stejně vám nic nedám.“

Pak samozřejmě následovala z jeho strany předvídatelná a obvyklá sprška nepříliš nápaditých nadávek, ale na to my jsme v Brně zvyklí.

Tohle prostě není město pro bačkory, že?

Anketa

Jak často potkáváte bezdomovce s žádostí o "drobák"
denně
16,6 %
1-2 týdně
19,2 %
1-3 měsíčně
30,9 %
Nevím
22,3 %
Mne žádají "bezďáci" jenom o ruku
2,6 %
V ČR žádní bezdomovci nejsou, jde pouze o propagandu "dezolátů".
8,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 265 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz