Hlavní obsah
Cestování

Pravdivý příběh - jak jsem přivedl servírku na Maltě do rozpaků a málem způsobil skandál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Jak již říkával ve svých pořadech legendární Jiří Krampol, cestování je zdrojem zábavy a nejedné veselé historky.

Článek

Popravdě řečeno nejsem nějaký velký cestovatel, nicméně mezi moje oblíbené destinace patří určitě Malta. Nejmenší členský stát EU.

Současně jste doma, tedy v EU, ale zároveň jste krapet v exotice, a teploučku. Nadto Malta je ostrov, což pro nás suchozemce z Jihomoravského samosprávného kraje má jisté kouzlo.

Samozřejmě tam musíte letět mimo hlavní sezonu. V červnu až září by mne tam nikdo nedostal, hrozné horko a hlavně spousta turistů. Rozumnější je tam cestovat, když tady je nevlídno/sychravo a tam krásně svítí sluníčko.

Z Bratislavy za hranice všedních dnů

Oblíbil jsem si cestování z poměrně exotické Bratislavy, minule mne zpáteční letenky (tedy tam a zpět) vyšly na roztomilých 850 korun a ani jsem nízkonáladové pardon nízkonákladové letecké společnosti nemusel dávat žádné dýško.No uznejte, za tuto cenu si v Brně či Praze lze pořídit, tak leda pár kopečků zmrzliny.

Slíbená historka

Čtenář se již těší asi na slíbenou historku. Bez velkých okolků, zde je. Slabší povahy a sněhové vločky raději varuji, aby ji nečetly. Já Vás holt varoval, dámy a pánové.

Jak Vy zcestovalejší nebo sečtělejší možná víte, národním maltským jídlem je králík. Především dušený králík na víně s bramborami nebo těstovinami a zeleninou. Ale setkáte se tam mj. i s králíkem se špagetami, králičí pizzou (inu do Itálie je to tam prostě kousek), nebo králíkem v rohlíku či nakládaným králíkem (podobně tak jak se u nás nakládá třeba hermelín nebo tvarůžky). A jak říká jeden můj francouzský kamarád, kdyby králík měl dršťky, tak by z něj Malťané jistě připravili skvělou dršťkovou polévku.

Past na turisty

Nebudeme si nic zastírat, krojované speciality bývají všude na světě ty nejdražší. Na to můžete vzít jed. A tak když vyhladovělý turista z Brna nebo Adamova přijde na Maltě do restaurace občas se stane předmětem asertivního (dříve by se řeklo vykutáleného ) ataku ze strany obsluhujícího personálu, jehož cílem je, aby tam člověk (dokonce i turista je jen člověk) za jídlo neutratil 14, ale raději 24 nebo rovnou 27 Euro.

Vsuvka, i když je Malta také součástí EU, jak jsme konstatovali výše, platí se tam jinou měnou než v Česku. Avšak stejnou jako na Slovensku, proč to tak je, se mne raději neptejte, nejsem politik.

Takže se Vám proaktivnější maltský gastro-personál snaží vnutit hlavně králíky.

Jednou, když se mi servírka opět pokoušela šalamounsky vnutit „rabbit“ , rozumně a hrdinně jsem odmítl, vědom si slov naší vlády, že si mám především šetřit na starobní důchod, tak se předmětná servírka nedala a říká - znáte vůbec králíka? Marně jsem se jí snažil vysvětlit, že babička s dědou skoro nic jiného nevařili. A když se mne zeptala asi potřetí, tak jí povídám - ale jistě „rabbit“ toho zná každý…"rabbit" - haf, haf, haf, - paní se zarazila a povídá - no, haf,haf, - Rabbit - a teď jste na ní krásně viděli jak přemýšlí, jak vlastně dělá králík…tedy králík zvíře, ne Ing. Králík ze Svěrákova filmu Vrchní, prchni.

Jak říkám, milí čtenáři, středomořská paní se zarazila a pak jen spráskla své upracované eurounijní ruce a pravila rezignovaně až poraženecky - Rabbit no haf, haf…really!

A pak bylo jen slyšel, jak se v kuchyni baví patrně na toto téma - ozývalo se odtud chrochtání, pištění, štěkání, mlaskání, funění, vrnění, cvakání, vrčení, skřípání, klapání - ještě dlouho do noci. Jen občas se mísilo se zvuky odbíjejících zvonů z nedalekého kostela.

Konec dobrý

Ale nebojte, milí čtenáři, servírce jsem se nakonec za nejapnou středoevropskou legraci odvděčil relativně vysokým spropitným, tedy samozřejmě na poměry brněnského kantora.

A dokonce jsem si tam k jídlu objednal i nějaký ten nápoj, i když jinak bych se napil zdarma vody z moře.

Studie Cornellovy univerzity odhalila, že lidé pociťují přímý nárůst štěstí už při samotném plánování cesty. Čekání na zážitky má větší váhu než na hmotné zboží. Už po třech dnech dovolené se pak cestovatelé cítí méně úzkostní, odpočatější a mají lepší náladu. A řeknu Vám dobrou náladu, tu mám na Maltě vždy, i kdyby tam králíci z nebe padali.

Přeji proto všem radostné cestování!

------------------------------

Malta bývalá kolonie GB.
Naučné foto:

Foto: Petr Kolman

294332390_5256416731111687_3633986469515335391_n

(foto autor - vyfoceno v Břeclavi, v café Buldok)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz