Hlavní obsah
Názory a úvahy

Fialovy billboardy jsou všude. Kdo je platí?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Lachnit

JUDr. Petr Lachnit

Jestli někdo v posledních dnech dominuje médiím, sociálním sítím nebo hospodským debatám, tak je to český premiér Petr Fiala. Není se čemu divit.

Článek

Vždyť který stát se může pochlubit, že má v čele vlády nutellového mága, jenž vlastním občanům říká: Nakupujte v cizině, doma to stojí za houby. Mohu jen tipovat, že iniciátorem spotřebitelského výletu za hranice všedních dní byl jeho ekonomický poradce Štěpán Křeček, který před několika měsíci šetřivým našincům doporučoval utrácet v Polsku. Jenže pro Petra Fialu může být ještě hůř.

Oč jde. Možná už víte o existenci think-tanku Pravý břeh - Institut Petra Fialy, což má být subjekt založený před deseti lety „skupinou přátel a podporovatelů“ Petra Fialy. No a tento institut nedávno rozjel obří billboardovou kampaň nazvanou Restart Česka. Problémem ale je, že nikdo neví, z jakých prostředků je financována. Když se o fungování Pravého břehu chcete dovědět více z veřejných zdrojů, máte smůlu. Na serveru justice.cz najdete za poslední léta pouze rozvahy, nikoli ale údaje výkazy zisků a ztrát. Jistě náhoda.

Když se institutu někteří nevládní novináři zeptali, kolik billboardů a za jakou cenu se ve veřejném prostoru objevilo, dostalo se jim vyhýbavé odpovědi. „Jde zhruba o stovku billboardů. Předpokládáme, že se náklady budou pohybovat v řádu vyšších stovek tisíc korun. Financování kampaně bude vykázáno v souladu s platnými předpisy,“ sdělil Michal Chládek z Pravého břehu. Na další otázky, odkud peníze na zaplacení kampaně šly, kdo je Pravému břehu poskytl, už nereagoval. Podle expertů na reklamu je tato částka směšně nízká, a nikdo neví, kdo skutečně kampaň platí a kdo takto nestandardní podmínky vyjednal. Přitom jde o miliony korun poletujících kolem premiéra České republiky, což vyvolává spoustu nepříjemných otázek.

I Petr Fiala se často zaštiťuje transparentností a bojem s korupcí. Nicméně u jeho institutu něco pořádně páchne. Přitom by stačilo vyložit karty, alias účty na stůl. Pokud to Petr Fiala neudělá, de facto se k nekalým praktikám hlásí. Vážená média, jak dlouho mu bude mlžení procházet? Tady skutečně nejde o nutellu…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz