Hlavní obsah
Názory a úvahy

Zemědělci v Evropském parlamentu po volbách

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Kostky jsou vrženy. Zemědělci na kandidátkách do Evropského parlamentu chybí. Kde je chyba?

Článek

Již začátkem roku jsem se zajímal, jak se Agrární komora, zastupující zemědělce, zabývá přípravou vhodných kandidátů do parlamentu EU. Bylo mi odpovězeno, že Agrární komora věnuje této problematice mimořádnou pozornost. Protože je však apolitickou organizací, nemá vliv na výběr kandidátů, ani jejich umístění na kandidátkách. To pro mne nebylo nic nového, ale v dnešní době většina lidí ví, co je to lobismus. Dobře fungující lobismus v politické oblasti je základem úspěchu.

Včera jsem si v poštovní schránce vyzvedl modrou obálku plnou dokumentů obsahujících pravidla pro volby do parlamentu EU. Fascikl papírů mi připomínal starý, dobře známý telefonní seznam. Snažil jsem se, co nejrychleji zorientovat a nalézt odpovědi na otázky, které jsou důležité pro moje rozhodování. Program, se kterým strany jdou do voleb, zde uvádí pouze Pravý blok. O lidech zapsaných na kandidátkách v podstatě nic nevíme, zda splňují základní kvalifikační předpoklady vzdělání, praxi a výbornou znalost angličtiny. Bohužel, profese poslance obecně je jedinou profesí, kde uchazeči nemusí splňovat žádná konkrétní kritéria. Navíc na kandidátkách jsou zapsání lidé, kteří stoprocentně vědí, že jsou na nevolitelných místech, a proto není vůbec důležité, že tam jsou. Odpovědi na své otázky jsem v materiálech nenašel. Nezbývá než společně s ostatními spoluobčany sledovat předvolební mítinky a věřit slibům představitelů kandidujících politických stran. Po pěti letech pak budeme mít možnost změnit víru a dres.

Hlavním cílem mého hledání ve volebních materiálech bylo zjistit kolik zemědělců, či lidí znalých specifika českého zemědělství se dostalo na kandidátky. Z celkového počtu 675 kandidátů jsem jich napočítal 8. Z toho na nevolitelných místech (od 10. místa výše) je jich většina. Pouze 3, Ing. Martin Hlaváček na kandidátce ANO, Jiří Novotný na kandidátce Pro vystoupení z EU a Ing. Pavel Šrámek na kandidátce Svobodní mají teoretickou naději zvolení za předpokladu volebního úspěchu jejich strany. Je samozřejmě na voličích, která strana je jejich smýšlení bližší. Pokud ale chceme, aby v parlamentu EU bylo slyšet českého zemědělce, nemáme jinou volbu.

Přiznám se, že je mi velice smutno z výsledků předvolebních vyjednávání naší agrární loby. Nebo nemáme žádné schopné zemědělské odborníky, ochotné hájit zájmy českého zemědělství v Evropě?

Kostky jsou vrženy.

Šťastnou ruku přeje všem příznivcům zemědělců a českých potravin

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz