Hlavní obsah
Seberozvoj

Nejdůležitější věta, kterou stojí za to si zapsat a nosit všude s sebou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels | Pixabay

Napoleon Hill, který zpřístupnil úspěch lidem všech tříd a národností, se v této stati před 75 lety podělil o jeden ze svých největších objevů, jenž může každému člověku změnit celý jeho život.

Článek

Kdykoli vás potká nepřízeň osudu, odevzdejte ji vaší minulosti. Myslete na budoucí úspěchy. Zjistíte, že chyby z minulosti často přispívají k tomu, aby se budoucnost naplnila štěstím. Vaše bohatství a váš duševní klid spolu silně souvisejí. Váš úspěch čeká ve vaší mysli. Přidáte-li vaší práci hodnotu, uvedete do pohybu síly, které z vašich představ udělají životní realitu.

Když jsem byl ještě chudý mladík v okrese Wise ve Virginii, koupil jsem si za pětadvacet centů los do tomboly. Hlavní cenou byl kůň – a já vyhrál! Kůň měl v té době pro farmářskou rodinu značnou hodnotu a tohle byl, jak se všichni shodli, dobrý kůň. Plný pýchy jsem ho vedl domů. Jaké jsem měl štěstí! Nebo ne? Když jsem koně pečlivě ustájil, dal jsem mu oves, kukuřici a seno – všechno, co mohl sníst. Ještě téže noci vyběhl ze stáje, sešel k řece a napil se vody. Jak se dalo předvídat, to ubohé zvíře se zakuckalo a zemřelo. Odvoz a pohřeb mě stál pět dolarů. Tolik k mému štěstí!

V pozdějších letech jsem se na tu událost podíval s odstupem a zjistil jsem, že jsem měl opravdu štěstí. Víte, už nikdy jsem nebyl v pokušení riskovat peníze v jakémkoli druhu hazardu.

Nyní vám povím o závažnější události, která stála život člověka, ohrozila můj vlastní život, zabránila mi využít skvělou příležitost a vypadala jako naprostá katastrofa – přesto se ukázala být bezmezným požehnáním pro mé dobro a také pro dobro druhých.

V té době jsem dokončil první verzi osmisvazkové knihy Nauka o osobním úspěchu a potřeboval jsem vydavatele. Mým obchodním partnerem se stal pan Don R. Mellett, vydavatel novin Canton Ohio Daily News. Přemluvili jsme soudce Elberta H. Garyho, předsedu představenstva United States Steel Corporation, aby nám poskytl peníze potřebné k vytištění prvního vydání. Soudce Gary navíc souhlasil, že zakoupí kompletní sadu knih pro každého klíčového zaměstnance této obrovské korporace. Smlouva ještě nebyla podepsána, ale já byl na vrcholu blaha.

Pan Mellett používal své noviny jako prostředek k odhalení spojenectví mezi pašeráky a policejními složkami města, ve kterém žil. Tři dny předtím, než jsme se měli setkat se soudcem Garym, zastřelil Dona Melletta jeden člen policejního sboru a gangster. Protože jsem s ním byl ve spojení, gang se domníval, že i já mám něco společného s jejich odhalením. Vražda mě minula jen o několik hodin.

Rok jsem se musel skrývat. Nakonec byli vrazi dopadeni, odsouzeni a dostali doživotní tresty vězení. Mezitím soudce Gary zemřel. Všechny mé plány byly narušeny, při skrývání se jsem ztratil mnoho drahocenného času a neměl jsem žádného vydavatele. Byl jsem zase úplně na začátku.

Začal jsem tedy znovu a našel nakladatele pro své spisy. Později jsem zjistil, že kdyby se soudce Gary stal mým sponzorem a kdyby byla Nauka o osobním úspěchu distribuována v rámci United States Steel Corporation, jak bylo plánováno, navždy by se na mě pohlíželo jako na nástroj a loutku velkého byznysu. Nauka o osobním úspěchu by byla přijata s podezíravostí a mnozí z těch, kterým nyní slouží, by ji chladně odmítli. Navíc bych já sám mohl mít zábrany činit prohlášení proti velkému byznysu, která jsem čas od času udělal, když jsem měl pocit, že velké společnosti zapomínají na svůj skutečný účel, kterým je budování lepšího světa pro lidstvo.

Každá nepřízeň osudu v sobě skrývá zárodek rovnocenného nebo většího prospěchu.“ Budete si to pamatovat? Napište si to na kartičku. Noste tu kartičku v kapse a denně si ji čtěte! V této větě se skrývá klíč k duševnímu klidu mnoha lidí. Pevně si to uložte do svého vědomí. Každá nepřízeň osudu v sobě skrývá zárodek rovnocenného nebo většího prospěchu.

Proto zavřete dveře do své minulosti, pokud jde o jakoukoli lítost, hořkost nebo vzpomínky na zemřelé. Hledáte bohatství a duševní klid. Žádná cesta k bohatství, ani cesta ke klidu duše nevede přes hřbitov nepříjemných zážitků z dávné minulosti.

Když dosáhnete duševního klidu, vaše mysl automaticky odmítne každou myšlenku a každou reakci, která není prospěšná pro vaše blaho. Vyhýbejte se všem negativním vlivům, a zvláště se vyvarujte stínu truchlivé lítosti, protože může zatemnit celý váš život.

Napoleon Hill

Je mi ctí, že se souhlasem Nadace Napoleona Hilla, která Hillův odkaz spravuje, mohu od této chvíle přinášet dosud nikdy nepublikované texty, články, dopisy a zamyšlení legendárního Napoleona Hilla zde na Seznam Médium.

Přeji vám bohatství ve všech aspektech života, s úctou Petr Štěpánek | Producent & Vydavatel MyslenimKBohatstvi.film | Ambasador Napoleona Hilla

Zdroje: Nadace Napoleona Hilla

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz