Hlavní obsah
Umění a zábava

Byla jednou jedna písnička: Moje divná ex-přítelkyně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash

„Mr. Brightside“ od The Killers je o muži, který se snaží bojovat s žárlivostí. Když vidí svou přítelkyni tancovat s jiným mužem na klubové párty, přemýšlí o tom, co se mezi ní a tím mužem může dít, a zda ji ztratí.

Článek

Všechno se točí okolo bývalé přítelkyně zpěváka skupiny The Killers, která ho podvedla. Kytarista Dave v rozhovoru pro časopis Q řekl, že zpěvák Brandon Flowers jim jednou vyprávěl, jak se o nevěře dozvěděl, řekl: „Spal jsem a věděl jsem, že je něco špatně. Mám takové instinkty. Šel jsem do naší oblíbený hospody Crown and Anchor a načapal jsem tam mojí holku s jiným chlapem“.

V dalším rozhovoru pro NME Brandon vyprávěl příběh vzniku písně a řekl: „Museli jsme ji napsat koncem roku 2001. Dave a já jsme v té době psali spoustu písniček a snažili se přijít na to, co nás baví. Vzpomínám si, že jsme si šli do Virgin Megastore koupit Is This It od The Strokes v den, kdy vyšla, a když jsme si ji pustili v autě, zněla tak dokonale. Měl jsem z toho takovou depresi, že jsme všechno vyhodili a jediná písnička, která se dostala do výběru a zůstala, byla Mr Brightside.

Vznikla z kazety s nápady, kterou mi dal Dave, a jedním z nich byl kytarový riff Mr Brightside. Mohl jsem na něj dát refrén a nějaký text a věděl jsem, že se mi to líbí. Ale až když jsme to vyzkoušeli s bubeníkem, věděl jsem, že je to něco výjimečného. Šli jsme k němu domů, ukázali mu tu písničku a já měl husí kůži.

Text je o mé divné ex-přítelkyni. Všechny pocity v té písni jsou skutečné. Když jsem psal text, moje rány byly ještě čerstvé. Jsem pan Brightside. Myslím, že právě proto mi ta písnička tak utkvěla, protože je skutečná. Lidé si takových věcí všímají. A to se týká i produkce; nahráli jsme ji za pár hodin, ale zní to prostě správně, víte?“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz