Hlavní obsah

Moje matka mě pěkně zradila, tohle bylo skutečně to nejhorší, co mi mohla udělat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Moje matka byla vždycky člověkem, kterému jsem věřila. Bohužel jsem se jednoho dne pořádně zklamala. Nečekala jsem, že by mi ublížil tak blízký člověk, jako je vlastní máma.

Článek

Nikdy bych nečekala, že mě moje vlastní matka takhle zradí. Vždycky jsem ji považovala za svoji nejlepší přítelkyni, důvěrnici a nejbližší osobu. Když jsem procházela těžkými časy, vždycky tu pro mě byla. A já si myslela, že to tak bude navždy. Můj vztah s Tomášem byl jako na horské dráze. Byl to můj první velký vztah a občas jsem se cítila ztracená, ale matka mě vždycky podporovala. Když jsme měli hádky, byla to ona, kdo mě ujišťoval, že každý vztah má své problémy a že se to časem spraví.

Dokonce mi často říkala, že Tomáš je skvělý chlap, který mě miluje. Možná jsem jí tehdy měla víc naslouchat a neřešit každou drobnost, ale nakonec jsme se s Tomášem rozešli. Bylo to těžké a matka mě ujistila, že jsem udělala správnou věc, že si zasloužím někoho lepšího, někoho, kdo mě bude respektovat a bude mi stát po boku. Uplynulo několik měsíců a já se pomalu začala smiřovat s tím, že Tomáš je pryč. Ale pak jsem ho začala vídat znovu. Jenže ne se mnou. Byl s mou matkou. Nejprve jsem si myslela, že je to jen náhoda – možná se potkali někde ve městě. Ale pak se to stávalo častěji a častěji.

Viděla jsem je spolu na večeřích, jak se smějí, jak spolu tráví čas, a vypadali, že se skvěle baví. Na jedné rodinné oslavě, kam jsem přišla pozdě, jsem je našla sedět blízko sebe, smějící se nad něčím, co jsem nikdy neslyšela. Cítila jsem se jako páté kolo u vozu. Nakonec jsem sebrala odvahu a zeptala se matky přímo: „Mami, co se děje mezi tebou a Tomášem?“ Očekávala jsem, že se zasměje a řekne, že je to jen kamarádský vztah, ale místo toho mě přerušila a odpověděla tak klidně, až jsem z toho měla husí kůži: „Mám ho ráda. A on mě taky.“

Srdce se mi zastavilo. Nebyla to jen nějaká nevinná schůzka. Můj bývalý přítel a moje matka byli spolu. Ona věděla, jak moc mě Tomáš bolel, jak moc jsem se trápila po rozchodu, a přesto do toho šla. V tu chvíli se ve mně smíchaly všechny možné emoce – zlost, smutek, zklamání. Jak mi tohle mohla udělat vlastní matka? „Jak jsi mohla?“ vykřikla jsem a hlas se mi třásl. „Věděla jsi, jak moc mě to bolelo, a přesto sis s ním něco začala? On je můj bývalý! Moje bolest! Moje minulost!“

Matka jen seděla a hleděla na mě s něčím, co jsem vnímala jako lítost, ale zároveň s nějakou zvláštní obhajobou svého jednání. „Já ho opravdu mám ráda,“ zopakovala tiše, jako by to bylo nějaké kouzelné zaklínadlo, které všechno vyřeší. V tu chvíli jsem si uvědomila, že už ji nikdy nebudu vidět stejně. Ta žena, kterou jsem považovala za svůj vzor, mě zradila způsobem, který jsem nikdy nečekala. Bylo to, jako by mě zasáhla přímo do srdce. Odešla jsem z toho domu s pocitem, že jsem ztratila nejen partnera, ale i matku.

Byla to ta nejhorší zrada, jakou jsem kdy zažila, a věděla jsem, že už nikdy nic nebude jako dřív. Rozhodla jsem se začít znovu, ale tentokrát sama. Bez matky, bez Tomáše, jen já a můj nový život. A možná, že jednoho dne budu schopná odpustit, ale teď jsem věděla, že to bude dlouhá cesta. A že musím myslet především na sebe.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz