Hlavní obsah
Názory a úvahy

A pak že to nejde. Od německé policie by se ta česká měla povinně učit

Foto: Pisalek 00 (vlastní dílo)

Německá policie

Německá policie je přísná, nedá se s ní smlouvat, ale má u řidičů respekt. Proč? Protože reálně pomáhá a chrání. Například v situaci, kdy je na dálnici několikakilometrová dopravní zácpa.

Článek

Zácpy na evropských dálnicích, včetně těch českých, nejsou vůbec nic výjimečného. Stačí třeba jenom malá nehoda v nějakém zúžení a problém je na světě. Kolony mnohdy dosahují i několika kilometrů a neukáznění řidiči často řeší situaci po svém. Na internetu je spousta článků o tom, kterak řidiči zneužívali záchrannou uličku, otáčeli se na dálnici do protisměru, případně o tom, jak kamióny stojí jeden za druhým a vůbec nedbají na to, že třeba blokují výjezd z dálnice, nebo městského okruhu.

Kamióny blokují výjezdy

Kdo v současnosti jezdí například po dálnici D5, dá mi jistě za pravdu, že kolony jsou v okolí Prahy téměř na denním pořádku a sjet z dálnice například do Berouna, Loděnic, nebo třeba Rudnou, je mnohdy velký oříšek. Ve výjezdech totiž stojí kolona kamiónů. Auta v levém dálničním pruhu tak nebezpečně zpomalují a hledají místo, kudy na sjezd „proklouznout“. Že by dálniční policie nějak kolonu korigovala, to jsem neviděl nikdy. Na rozdíl od Německa.

V Německu to policie hlídá

Na německých dálnicích se totiž v případě dlouhých kolon, které by mohly zasáhnout i na dálniční sjezdy, vypraví německá dálniční policie, která před sjezdy umístí kužely, aby kamióny musely nechat výjezd volný. Jakmile se kolona vepředu pohne, policista pustí právě tolik kamiónů, aby výjezd zůstal stále volný. Řidiči v levém pruhu tak nemusí nebezpečně brzdit, zpomalovat dopravu a vytvářet tak kolizní situace. Jednoduché, ale účinné. Proč se to neděje u nás?

Kde není žalobce, není soudce

Policisté pravděpodobně vycházejí z toho, že řidiči mají dodržovat zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ten sice v tomto ohledu říká, že „… řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit…“, jenže jedna věc je vyhláška a druhá realita.

Stačí přemýšlet a být slušný

Řidiči kamiónů na českých dálnicích, nebo třeba na městských okruzích, výjezdy volné nenechávají. Doprava se potom nejen výrazně zpomaluje, ale vzniká i mnoho nebezpečných situací. Zbytečně. Přitom by stačilo, aby v podobných chvílích byla na silnicích vidět dopravní policie. Nebo ne?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz