Článek
Model Octavia je bestsellerem automobilky od chvíle, kdy se na trh dostala její první generace. To bylo v roce 1996 a Octavia se ihned stala miláčkem českých rodin. Když pak přišla karosářská verze kombi, bylo jasné, že tenhle model z trůnu jen tak nikdo nesundá. A tak se také stalo. Octavia pravidelně okupuje stupně vítězů jak mezi novými, tak i mezi ojetými vozy. A právem. Užitná hodnota auta je vysoká, stejně tak jako jeho spolehlivost. Bohužel, v posledních letech i cena.
Změn moc není
Automobilka nyní přišla s inovovanou verzí poslední, tedy čtvrté generace, ale změn si asi všimne opravdu jenom fanoušek značky. Tím nejvíce viditelným prvkem, který prošel změnou, je grafika předních světlometů. Mimochodem, světlomety v novém designu dostaly volitelně také vylepšenou Matrix technologii s 36 segmenty namísto 24 a s novými funkcemi, které umožnily z nárazníku odstranit mlhová světla. Takže komu budou chybět mlhovky, nemusí panikařit. Má je v hlavních světlech.
V interiéru chybí Smart Dials
Lehké změny se dotkly také interiéru, kde by mělo být více ekologických materiálů a volitelně také třináctipalcový displej navigace. U vylepšené Octavie je standardem desetipalcový displej a také dvouzónová automatická klimatizace, silnější nabíjení přes porty USB-C nebo vylepšený systém bezklíčového přístupu k vozu. Očekával jsem, že i Octavia dostane ovladače Smart Dials. Nedostala.
Propracovanější sledování řidiče
No, a to jsme se změnami v podstatě u konce. Vše ostatní se totiž pak odehrává již jen v oblasti infotainmentu a asistenčních prvků. Můžete se tak těšit například na větší hlídání únavy řidiče. Kdo si na palubní desce škodovek oblíbil ikonku se šálkem kávy, přijde si jistě na své.
RS bude
Fanoušci svižnější jízdy se mohou těšit na verzi RS, která by měla s dvoulitrovým benzínovým motorem pod kapotou nabídnout výkon 195 kW.
Ceny zatím neznáme
Jsem moc zvědav, jaké automobilka nasadí na Octavii ceny. Už dávno to totiž není auto pro běžnou českou rodinu. Stačí se podívat do konfigurátoru a zkusit si navolit nějakou střední výbavu a jinou než tříválcovou motorizaci. Velmi snadno se pak s cenou dostanete k miliónu korun. Otázka z titulku je tedy nasnadě. Kam kráčí automobilka? Do prémiového segmentu? Abychom na českých silnicích nezačali v blízké budoucnosti vídat spíše Dacie nebo čínské značky…