Hlavní obsah
Finance

Kamarád mi splatil dluh bitcoinem. Udělal ze mě skoro milionáře a odmítá se se mnou bavit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Kryptoměna

Byli jsme kamarádi od základky. Před pěti lety jsem mu půjčil peníze na auto. Ke splácení se neměl, nakonec mi to vrátil v bitcoinech. Teď mi to ale vyčítá.

Článek

Tomáš byl můj kamarád už od základky. Poslouchali jsme stejnou hudbu, koukali spolu na první videokazety s klipy z MTV, navzájem si schvalovali holky. Prošli jsme spolu gymplem i vysokou školou a naše cesty se rozešly až při výběru zaměstnání. On šel do státní správy, já na volnou nohu. Párkrát do měsíce jsme zašli na pivko, manželky zase spolu na víno. Dvakrát jsme dokonce byli všichni společně i v Chorvatsku u moře.

Plánoval, že na kryptu zbohatne

Plat ve státní správě nebyl asi nic moc, takže před pár lety za mnou Tomáš přišel, jestli bych mu nepůjčil 200 tisíc na auto. Že to vrátí až prodá nějaké kryptoměny, co údajně výhodně nakoupil. Prý to půjde hodně nahoru a bude z něj milionář. To bylo v červenci 2021. A měl pravdu, kryptoměny rostly, takže to vypadalo, že dluh brzo zaplatí.

Vrátím ti to v kryptu

Jenže pak se něco stalo a jeho portfolio začalo klesat na ceně. Ke splácení se neměl, manželka na mě doma tlačila, vztahy začaly chladnout. Tomáš nechtěl kryptoměnu prodat, protože je to prý otázka času a půjde to zase nahoru. Jenže manželky se mezitím dohodly mezi sebou a Dita, Tomášova žena, přiměla Tomáše krypto prodat. Ten nakonec za mnou přišel, jestli bych si jeho krypto peněženku nekoupil, že se převodem ztratí hodně peněz. A tak jsme se dohodli. Říkal jsem si, že je lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše.

Peníze kazí charakter

Jenže co se nestalo. Krypto jsem neprodal, vlastně ani přesně nevím, jak na to, a to v mezičase začalo posilovat. A začalo posilovat tolik, že původní hodnota vzrostla téměř 3×. Kdybych to tenkrát prodal, dostal bych nějakých 230 tisíc, dnes je hodnota portfolia necelých 700 tisíc. Tomáš ví, že jsem to neprodal a zlobí se. Dokonce chtěl, abych krypto prodal, nechal si 200 tisíc a zbytek mu dal. Odmítl jsem a bylo po přátelství.

Foto: Pisalek 00

Portfolio

Možná mu něco dám

Nekamarádíme se ani my dva, ani naše manželky. Nezabralo ani to, když jsem se ho zeptal, jestli by mi doplatil rozdíl, kdyby krypto nerostlo, ale dále klesalo. Bylo přeci moje riziko, že jsem přijal vrácení peněz v něčem tak nejistém, jako je kryptoměna. Ale musím přiznat, že s tím mám trochu problém. Možná bych mu i něco dal, kdybych to prodal, ale Tomáš se chová tak, že mě podobné samaritánství přešlo.

Anketa

Co byste v podobné situaci dělali vy?
Nic, neřešil bych to. Dlužník splatil dluh a dál ho to nemusí zajímat
95,6 %
Prodal bych to a rozdíl mu dal.
4,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 7492 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz