Hlavní obsah
Nakupování

Napálili mě víc, než jsem čekal. Parfém za „akční cenu“ byl dražší než normálně

Foto: Pisalek 00

Peníze

Znáte pořekadlo „Nechci slevu zadarmo“? Reálně jsem se s ním setkal při nákupu parfému. Ukázalo se totiž, že být obezřetný je potřeba nejen v supermarketu, ale i u známých prodejců parfémů. A možná i jinde.

Článek

Léta kupuji jednu značku parfému v jednom a tom samém internetovém obchodě. Minulý týden mi od nich přišel email, že na tento výrobek je extra sleva 20 % platná pouze do konce týdne. Samozřejmě jsem nakoupil a samozřejmě se napálil. Proč „samozřejmě“? Zjistil jsem totiž, že různé triky s cenami tzv. „před a po“ se odehrávají snad ve všech prodávaných komoditách. Potravinách, nábytku, zájezdech, atd…

Kupuji klony. Je to levnější

Byla doba, kdy jsem za parfémy utrácel tisícové částky. Pak jsem ale objevil jednu značku ze Spojených arabských emirátů, která vyrábí poměrně zdařilé klony těch nejznámějších parfémů. Jeden jsem vyzkoušel a nestačil se divit. Klon parfému, jehož originál stojí v obchodě 5 tisíc korun, přišel na 800 korun. A rozdíl? Musím se přiznat, že abych ten rozdíl poznal, musel jsem se opravdu hodně snažit. Zásadnějším handicapem byla výdrž a tzv. projekce. Tedy to, jak dlouho vůně vydrží a jak daleko je cítit od nositele. U klonu jsou obě hodnoty pochopitelně nižší, ale při ceně necelých 20 % z ceny originálu to je něco, co nebudete řešit.

Ve slevě dráž, než normálně

Když přišel zmíněný email, kde internetový obchod nabízel slevu 20 %, řekl jsem si, že si koupím hned dvě balení do zásoby. Objednal jsem, zaplatil a druhý den si došel pro objednávku. Moje radost ale netrvala dlouho. Zjistil jsem totiž, že i přes dvacetiprocentní slevu byl parfém v tomto obchodě dražší než všude jinde bez slevy. Asi ve třech jiných eshopech byl parfém levnější i ve standardní nabídce. Jak je to možné?

Hrátky se slevami jsou běžné

Jde v principu o to, za jakou cenu byl ten, který produkt prodáván v posledních třiceti dnech. Stačí tedy parfém na měsíc zdražit třeba ze 600 korun na cenu 1 tisíc korun. Parfém pak lze po slevě 20 % prodávat za „akční cenu“ 800 korun. Praxe, která se údajně běžně děje v supermarketech, se tak dostává i do jiných odvětví.

Cenu si ověřte

Před nákupem na základě nějakého letáku nebo emailové zprávy proto doporučuji zkontrolovat na webu i konkurenční nabídky. Mohlo by se totiž stát, že i ve slevě nakoupíte dráž, než byste jinde koupili i beze slevy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz