Hlavní obsah

Našel jsem raritní kabriolet za pár korun. Za deset let na něm slušně vydělám

Foto: Pisalek 00 (Vlastní dílo)

Renault Wind

Slyšeli jste někdy o modelu Renault Wind? Já do nedávna nikoliv. Pak jsem ho náhodou uviděl u jedné pumpy ve Španělsku za 3.990 eur. Neváhal jsem a už ho mám doma.

Článek

Kdyby mi ještě před pár týdny někdo řekl, že si ve Španělsku koupím ojetý modrý kabriolet značky Renault u čerpací stanice, o kterém jsem navíc nikdy neslyšel, nejspíš bych se jen usmál. Ale stalo se. A čím víc tenhle malý, neprávem zapomenutý roadster poznávám, tím víc věřím, že jsem si nekoupil jen zábavné letní auto, ale také budoucí youngtimer s potenciálem růstu hodnoty.

Renault Wind aneb Twingo bez střechy

Renault Wind. Pokud vám to jméno nic neříká, nejste sami. Vznikl v roce 2010 jako derivát modelu Twingo II, ale na rozdíl od něj má dvoudveřovou karoserii typu kupé-kabriolet a jen dvě sedadla. Střecha je kovová, elektrohydraulicky výklopná a složí se během 12 sekund pod víko kufru. Vtip je v tom, že kufr o objemu 270 litrů zůstává plně použitelný, i když je střecha stažená – což je v této třídě naprostá výjimka.

Auto pro zábavu

Pod kapotou mého kusu je motor 1.2 TCe s turbem a výkonem 100 koní. Papírově nic moc, ale v reálu to díky nízké hmotnosti (1 200 kg) a krátkému převodu dělá z Winda příjemně svižné auto. A co je ještě důležitější – zábavné. Je to vůz, který vás nutí jet oklikou, jen abyste si užili pár zatáček navíc.

Španělská náhoda

Na vůz jsem narazil úplnou náhodou. U jedné opuštěné pumpy poblíž Valencie stál v rohu parkoviště modrý Wind, decentně zaprášený, s cedulkou „Na prodej“ za 3 990 eur. Najeto 90 tisíc kilometrů, interiér zachovalý, karoserie bez rzi. Když jsem se ptal prodávajícího, co je s tím autem, jen pokrčil rameny: „Bylo to auto mojí sestry, dlouho ho nejezdila.“ Po krátké projížďce jsem věděl, že tohle je nabídka, která se neopakuje. Letenku z Barcelony jsem nechal propadnout a s Windem v zádech jsem to vzal do Čech po vlastní ose. Dvoudenní cesta mě přesvědčila, že to byla dobrá koupě.

Budoucnost aneb youngtimer v záloze

Renault Wind se vyráběl jen od roku 2010 do 2013 a vzniklo zhruba 12 000 kusů. Ve srovnání s jinými kabriolety své doby byl okrajovým modelem, ale právě to mu teď dodává určitou sběratelskou hodnotu. Základní technika pochází z osvědčených modelů Twingo a Clio, díly tedy nejsou problém. A ten design? Ten nestárne – je zvláštní, kompaktní, trochu futuristický, ale přitom přehledný a neokázalý.

V inzerci jsou i dvakrát dražší

Věci jako mechanické kliky střechy, klasický klíček bez tlačítek a jednoduchá palubní deska vás vracejí do doby, kdy auta ještě nebyla chytrými telefony na kolech. Přesně proto věřím, že cena Windu v příštích deseti letech poroste. Už teď se po dobře zachovalých kusech začínají po Evropě poohlížet sběratelé, zejména ve Francii a Německu.

Kupujte, než zmizí

Renault Wind není sportovní náčiní, ale výborný společník na víkendové výlety, který má duši, styl a zároveň něco, co se z dnešních aut pomalu vytrácí: lehkomyslnou radost z jízdy. Pokud na něj někde náhodou narazíte, jako já – berte ho. Dřív, než to udělá někdo jiný.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz