Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Nevěřil jsem vlastním očím. Stejná trasa, různá auta. Jednou zdvižený prsteníček, podruhé úsměvy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pisalek 00

Kamion Praha

Když mi dcera řekla, že v jejím malém autě na ní na silnicích ostatní řidiči stále troubí a blikají, zatímco když jede v manželově velkém SUV, tak se to neděje, rozhodl jsem se učinit malý pokus. A přiznávám, že jsem zíral.

Článek

Dcera toho moc nenajezdí, a když už někam vyrazí, tak většinou v malém Opelu Corsa. Za rok najede cca 3 tisíce kilometrů, takže o žádné vyježděnosti se nedá mluvit. Na druhou stranu, zná svoje limity, drží se pravidel, neriskuje a nemá potřebu sobě ani nikomu jinému cokoliv dokazovat. Nedávno jsme seděli na kávě a řeč přišla i na to, jestli má vůbec cenu držet auto, když najede tak málo kilometrů.

Není auto jako auto

Auto prý zatím prodávat nechce, ale svěřila se mi se zajímavým poznatkem. Když prý jede svojí červenou Corsou, na padesátce 50 a na třicítce 30, tak prý není den, kdy by na ni někdo netroubil a nejel za ní sotva dva metry. Když prý ale stejnou trasu jede manželovým BMW, a jede pochopitelně úplně stejným stylem, mnohdy prý z respektu k autu dokonce i pomaleji, nic takového nezažívá. Zdálo se mi to divné, ale měl jsem chuť to vyzkoušet. A světe div se. Měla pravdu.

Na malé auto s mladou řidičkou si každý troufne

Půjčil jsem si tedy její Corsu a vyrazil z Modřan přes Štěrboholy na Černý Most. Na Jižní spojce jsem jel přesně podle rychlostního limitu ve středním pruhu (pravý byl plný kamiónů) a skutečně jsem byl dvakrát vytrouben. Pokaždé řidičem kamiónu. Světe div se, na „osmdesátce“ na mě v rychlosti 80 km/h (ano, tachometrové rychlosti) troubili a svítili světly na světelné rampě. Jeden z nich mě dokonce, ve chvíli, kdy jsme stáli vedle sebe v koloně, počastoval nějakým výkřikem a zdviženým prostředníčkem. Ach jo…

„Třicítka“ není zeď, luxusnější auto ano

Ve Štěrboholech, v ulici Nedokončená, kde je „třicítka“, jsem byl vytrouben sice jenom jednou, ale při tachometrové rychlosti 40 km/m mě předjela tři auta. A rozhodně nejela 41 km/h. Spíše bych si tipnul, že na tachometru měli řidiči něco kolem „šedesátky“.

Druhý den jsem ve stejný čas jel úplně stejnou trasu v BMW X5. Ani jedno zatroubení, ani jedno problikání, ve Štěrboholech jsem jel dokonce předpisových 30 km/h a nikdo mě nepředjel. Na křižovatce na konci Nedokončené mě dokonce nějaký řidič v Dacii s úsměvem pustil z vedlejší na hlavní. Náhoda?

Corsa jako lovná zvěř

Řekl bych, že nikoliv. Čeští řidiči podle mě velmi zásadně řeší, kdo má jaké auto. Když řidič ve firemní oktávce před sebou vidí pomalou červenou Corsu s řidičkou za volantem, probudí se v něm syndrom silničního „vychovatele“ ve Ferrari. Přišlápne svoje firemní „ereso“ a natře to Corse tak, že se její řidička dvě noci odkopává. Když má ale před sebou BMW, za jehož volantem sedí stokilový chlápek, nic takového ho nenapadne. Proč? Máte podobnou zkušenost? Napište mi.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz