Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Půjčil jsem si od dcery malé auto. V Praze se ze mě v tu chvíli stala lovná zvěř

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Renault Clio

Jezdit malým a laciným autem po Praze znamená, že vás nikdo nepustí, budou na vás troubit i nebezpečně předjíždět. Proč? Protože si podle nich musíte uvědomit, že jste v takovém autě až na konci potravinového řetězce.

Článek

Auto jako symbol společenského statusu funguje asi všude. Těžko si lze představit německého zubaře, amerického právníka nebo třeba britského bankéře, jak jezdí například červeným Renaultem Clio. A je to tak v pořádku. Prostě šaty dělají člověka a ve vyspělém světě to tak většinou je. V Česku se ale autem dává velmi často najevo nejen příčka na pomyslném společenském žebříčku, ale především velikost ega. Ne snad, že bych si toho na českých silnicích nevšiml, ale teprve poté, co jsem nuceně přesedl z velkého SUV do malého městského autíčka, jsem naplno pocítil, jací vlastně čeští řidiči jsou. Alespoň ti v Praze.

Malé holčičí auto jako červený hadr

Musel jsem dát své velké SUV neplánovaně do servisu. Je to hybrid a kvůli nějaké softwarové chybě přestalo fungovat dobíjení z domácího wallboxu. Byla to rychlovka, v servisu by mi dali náhradní auto až za dvě hodiny, půjčil jsem si tedy od dcery její „Malinu“. Tak totiž říká pět let starému Renaultu Clio v jasně červené barvě. Slaboučký motor, manuální řazení, na zadních výklopných dveřích samolepka „Pozor dítě“. S autem skoro vůbec nejezdí, za těch pět let nenajela ani osm tisíc kilometrů, takže mi ho bez problémů půjčila.

Stala se ze mě lovná zvěř

Sedl jsem za volant, nastavil zrcátka a vyrazil přes celou Prahu na domluvenou schůzku. Už po pár metrech se ale začaly dít věci, které jsem doposud neznal. Jako kdyby se ze mě stala pro ostatní řidiče lovná zvěř. Na „padesátce“ na mě při rychlosti začali troubit a blikat, aby mě následně „kosmickou“ rychlostí předjeli. Stejnou silnicí projíždím ve svém SUV denně a nestalo se to nikdy. Následné připojení z vedlejší na hlavní byl také horor. V mém autě se mi nikdy nestalo, že by mě během chvilky někdo nepustil. S „Malinou“ jsem musel po pár minutách beznadějného čekání vjet do křižovatky „na prasáka“, jinak bych tam snad stál doteď.

Tati, předjel tě trabant!

Na Jižní spojce se na mě „přilepil“ kamión tak, že jsem se bál, že mi projede kufrem. A abych si ho lépe všiml, začal houkat houkačkou, jakou jsem doposud znal jenom z amerických filmů o kamioňácích. Vypadalo to, že i řidiči starých oklepaných oktávek si na mně chtěli „schladit žáhu“. Možná je to malé červené auto dráždilo. Možná měli pocit, že když jedu na padesátce padesát, že si nějaké to „vytroubení“ zasloužím a aby někdo takovou hračku pustil z vedlejší ulice před sebe? Tak to by mu u ostatních určitě klesla autorita. Znáte tu hlášku z filmu Na samotě u lesa? „Tati, předjel tě trabant…!

Větší auto, více klidu

Když jsem odpoledne sedl opět do svého auta a jel v podstatě tou samou trasou tím samým způsobem, nic podobného se mi nepřihodilo. Náhoda? Kdepak, řekla mi dcera. Děje se jí to prý vždy, když do „Maliny“ sedne. Jakmile však jede manželovým firemním Passatem, podobné problémy nemá. Čím to asi bude…?

Anketa

Máte podobnou zkušenost?
Ano, v Praze to je naprosto normální
53,6 %
Nemám, myslím, že to takhle nefunguje
30,8 %
Jak kdy, záleží na koho narazíte
15,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 6973 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz