Hlavní obsah
Seberozvoj

Jak konečně uspět - několik jednoduchých tipů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Foto: Unsplash

Chceš se pustit do něčeho nového a zajistit, aby to tentokrát konečně vyšlo? Tyhle tipy ti zaručeně pomůžou.

Článek

Vytvořit si nový návyk prý trvá 14, 30 nebo 60 dní, záleží na tom, kdo to zkoumá. Změna je každopádně pro mozek energeticky náročná, proto je dobré mu to maximálně usnadnit.

Může jít o něco z našeho osobního života, ale samozřejmě i o pracovní nebo podnikatelský posun. Já jsem si jako příklad vybrala osobní téma, aby to bylo trošku snáze představitelné pro každého.

1. Vyber si činnost, která ti sedí

Když nesnášíš jen myšlenku na běhání, tak se k němu nenuť. I když je to hrozně trendy a všichni říkají, jak je to skvělé. Najdi si něco, co tě zajímá a baví. Například já jsem se rozhodla, že chci ráno cvičit 30 Pozdravů slunci za 30 minut. Jóga mě baví, tohle je ale pro mě celkem sousto. Což mě vede k druhému bodu.

2. Stanovuj si postupné cíle

Můj cíl je tedy stanoven. Ale pokud bych začala rovnou na 30 opakováních, totálně se odrovnám a druhý den se na to vykašlu. Takže postupný cíl je třeba začít na 10 opakováních (což je pro mě skousnutelné), a přidávat si každé tři dny o dvě víc. Není ani bezpodmínečně nutné mít stanovený deadline, do kdy chci k cíli dospět. Třeba já, pokud mi 18 opakování dává zabrat, můžu u nich zůstat týden, dokud to pro mě nebude jednodušší.

3. Buď k sobě vlídný

Je jasné, že se vyskytnou dny, kdy se ti buď fakt nebude chtít, nebudeš se cítit dobře nebo prostě nebude čas. Počítej s tím předem a nebičuj se, když den nebo dva vynecháš. Také mysli na to, že každý z nás má jiný denní režim. Dneska je in vstávat v 5 a začít s intenzivním cvičením. Pokud jsi ale do desíti zombie, přizpůsob svůj plán tomu. Stačí, že budeš nutit mozek zvyknout si na jednu novinku, nedělej mu to ještě těžší drastickou změnou režimu.

4. Pochval se za každý úspěch

Možná se ti na začátku bude zdát, že se nijak výrazně nezlepšuješ. Zkus se ale soustředit na to, jestli přece jen nepozoruješ, že se ti daří provádět činnost o něco snáz. Raduj se z každého zlepšení. Klidně se můžeš i vhodně odměnit.

5. Když nemáš vůli, použij metodu 5-4-3-2-1

Když sice máš čas a prostor, ale dneska nějak nemůžeš najít vůli, zkus metodu 5-4-3-2-1. Pomáhá oblafnout mozek. Prostě v době, kdy by ses do činnosti pouštěl, ale nemáš morální sílu začít, nahlas (nebo v duchu, když to jinak nejde) odpočítej od pěti do jedné, jako by sis něco „odstartoval“. Až řekneš jedna, začneš. Zní to jako magie, ale funguje to, jen to zkus.

6. Pravidelně kontroluj plán x realita

Aspoň jednou týdně se zamysli, jak si vedeš v relaci k původnímu plánu. Samozřejmě, občas nám plán slouží spíš pro udání směru, není nutné ho do puntíku dodržet. Ale je fajn si zkontrolovat, jak jsi na tom a není vůbec nic špatného si plán případně upravit.

Samozřejmě tyhle rady za tebe práci neudělají, ale můžou ti ji podstatně usnadnit a odvalit z cesty některé balvany, které by tě jinak mohly zastavit.

Hezký den,

H.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz