Hlavní obsah
Umění a zábava

Jak zajistit, aby volby dopadly dobře a zvítězil demokratický kandidát?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Můj včerejší článek, kdy jsem navrhl na víkend neotevřít volební místnosti v okrscích, které pravidelně volí nedemokratické kandidáty, vyvolal kromě uznání i několik rozporuplných reakcí.

Článek

Chtěl bych poděkovat všem, kteří můj nápad ocenili jako skvělou příležitost pro demokratizaci volebních výsledků a eliminaci nedemokratických kandidátů.

Někteří jste mi však napsali, že právo volit je zakotveno v Ústavě a nelze ho jen tak odepřít. A to ani voličům, jejichž názor si zaslouží oprávněné pohrdání. Podle mého názoru ale můj návrh nikomu volební právo neupírá. Rok má 365 dnů a nemyslím si, že by neotevření volebních místností během 2 dnů v roce bylo s ústavním právem volit nějak v rozporu.

Přesto přicházím s jiným návrhem, který by tuto pochybnost vyřešil. Není z mé hlavy, napsal mi ho jeden z diskutujících na mém facebookovém profilu.

V okrscích, které opakovaně volí proti zájmům rozvoje liberální demokracie, by byl účastníkovi voleb při 2. kole prezidentské volby předán jen jeden lístek, a to lístek s demokratickým kandidátem. Volební právo by tak zůstalo zachováno a volič by měl nadále ve svých rukou rozhodnutí, zda tento lístek do urny vhodní nebo nikoli.

Jsem si jistý, že si každý volič rozmyslí, zda se před komisí v podstatě přizná k tomu, že nechce volit demokratického kandidáta.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz