Hlavní obsah
Umění a zábava

Prezident Pavel absolvuje simulovaný výslech na STB

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: oficiální facebookový profil Petra Pavla

Záměr prezidenta České republiky podepsat dodatečně Chartu 77 se setkal nejen s nadšeným přijetím, ale též kritikou. Proto se Petr Pavel odhodlal k obdivuhodnému gestu.

Článek

„Jsem si vědom, že v současné době už není podpis Charty 77 takovým hrdinským činem jako za minulého režimu, který nás na každém kroku omezoval v každodenním životě. Ale dokud u nás mají vliv lidé, kteří patřili k jeho oporám a rádi by ho vrátili zpátky, musíme se mít na pozoru. Navíc lidé prosazující demokratické myšlenky čelí nepřátelství i nyní. Jako první demokratický prezident po dvaceti letech jsem často terčem nejrůznějších protidemokratických sil. Ale jako bývalý voják jsem připraven jim čelit,“ říká prezident Petr Pavel a seznamuje nás se záměrem, jak dodat svému podpisu pod Chartou 77 vážnost a dosáhnout toho, aby byl stejně hodnotný, jako kdyby tento dokument podepsal před více než 40 lety.

„Navrhl jsem svým spolupracovníkům, že bych se podrobil výslechu na STB. Ale jelikož už STB v dnešní době neexistuje, sestavil jsem expertní tým, který se postará o simulovaný výslech. Bude to autentické. Ve výslechové místnosti bude židle, stůl, lampa a psací stroj. Žádné moderní vybavení. A jsem si jistý, že mě tam nikdo nebude šetřit,“ popisuje Petr Pavel svůj plán, jak se podrobit stejnému utrpení, jakému čelili jeho přátelé na konci 70. let. V nabitém prezidentském programu bylo složité najít časovou skulinu pro tuto akci, nakonec výslech proběhne 1. září. Ještě ráno pozdraví prezident Pavel prvňáčky na jedné z vybraných základních škol, poté mezi 10. a 11. hodinou absolvuje na dosud utajeném místě výslech na STB. Po absolvovaném výslechu odjede na motorce na návštěvu jednoho z okresních měst, kde absolvuje slavnostní oběd s řediteli tamních škol.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz