Hlavní obsah
Nakupování

Kvůli slevě do Ikey v pyžamu? Jsou to trochu devadesátky, ale asi bude plno

Foto: Pexels

Kolik zákazníků přiláká v sobotu Ikea na svou pyžamovou party? Nejspíše víc než dost.

Článek

Marketingoví experti mají nejrůznější nápady. Kdysi jsme už zažili noční nákupní horečku, slevu na kilogramy (ty vlastní), slevu pro holohlavé nebo pro lidi, kteří přišli v kovbojském oblečení nebo třeba pivo k nákupu elektroniky zdarma, což mělo přimět i muže, aby do obchodu zavítali. Taky si vzpomínám na kdysi slavného dětského zpěváka Pepíčka Melena, který snad týden bydlel za výlohou Kotvy. Lidé se sjížděli z celé republiky, aby zkontrolovali, zda tam se svou ženou skutečně bivakuje. Inu, byl tam, přiznávám se, že jsem se na interpreta hitu Né, pětku né také zašla podívat. To je jen krátký výčet toho, na co si vzpomínám. Nutno podotknout, že se tak dělo vesměs ve „zlatých“ a nepříliš vkusných devadesátkách. Teď s podobně „vtipným“ nápadem přichází Ikea, kam lidé mají přijít v pyžamu nebo alespoň v županu. Obchod ty, kteří v poslední srpnový den přijdou takto vymóděni, ocení pětistovkou (pokud přijde rodina se dvěma dospělými členy, dostane slevu každý z nich) a navíc obědem zdarma. Obchodní dům chce tak o sobě dát vědět těm, kdo do něj dlouho nezavítali, a také proto, že tématem podzimu je v této síti spánek.

Sleva nade vše

Nápad má asi potenciál zaujmout velkou skupinu lidí. Spánek je univerzální téma a od jisté doby se stává poměrně palčivým. Zejména proto, že ho máme značný nedostatek, nebo zkrátka stárneme a máme potíže s usínáním. Z tohoto hlediska jistě veřejnost zaujme a obchod se dostane i do povědomí těch, kteří tam běžně nechodí. Na druhou stranu už zřejmě nelze čekat televizní reportáže ve hlavních zprávách, jako tomu bylo v krátce porevolučním období. Lidi už jen tak něco z míry nevyvede a navíc ze sebe neradi děláme „hlupáky“. Alespoň to o sobě tvrdíme. Lidí, kteří ale odloží svou důstojnost stranou a do obchodu zamíří alespoň v županu, se jistě i tak najde dost. Už teď si představuji ty šílené fronty u výdejny slevových kartiček a u výdejny masových kuliček. Nevím, jestli bych si za těchto okolností oběd zrovna vychutnala.

Slevy kdekoliv jsou zejména po období nevídané inflace velkým lákadlem a pokud jde o oblíbenou Ikeu s její neméně oblíbenou restaurací, jistě přitáhne. Navíc se zdá být dost významná na to, aby lidi tento nápad alespoň zvážili. Někteří zákazníci jsou navíc i dnes ochotni odložit svou důstojnost a udělat pro levnější nákup cokoliv. A Ikea to ví. „Pyžamo musí odpovídat dobrým mravům a je tvořeno spolu souvisejícím horním a spodním dílem, popřípadě je to jednodílná noční košile či overal,“ píše obchod pro jistotu na svých stránkách, aby to někdo nepřehnal a nedošlo k čemusi pohoršujícímu. Dává také možnost přijít v županu, což nejspíš bude častá volba.

Zábava? Ani ne

Každopádně nápad, se kterým obchod s nábytkem přišel, se zdá být zajímavým sociologickým experimentem. Ukáže, nakolik jsme se od 90. let minulého století změnili a na co všechno jsme ochotni přistoupit v roce 2024. Humorná část, tedy fakt, že nám nepatřičnost spojená s oblečením, které považujeme za jistý okolností naprosto nevhodné, podle mého názoru už tak trochu vyčpěla. V 90. letech, kdy jsme si užívali svobodu a vkus šel při tom stranou, to takový potenciál ještě mělo. Dnes už jsme zvyklí na leccos a vtipné nám přijde máloco. Nečekám, že sociální sítě zaplaví lidé nakupujících v nočních košilích, aby své přátele a sledující pobavili. Tedy s výjimkou případných influencerů. Možná se ale mýlím a lidé si pyžamovou party patřičně užijí se vším všudy jako v devadesátkách. A kromě zábavy si navíc i nakoupí podle svého gusta. Ať tak nebo tak, obchod na akci jistě netratí a ti, protože se o něm bude mezi lidmi zase chvilku mluvit.

Vzpomínáte si na další bizarní marketingové akce z devadesátek? Podělte se o své vzpomínky v diskusi pod článkem!

Anketa

Šli byste do Idey v pyžamu či v županu kvůli pětisetkoruně a obědu zdarma?
Ano, klidně v pyžamu
37,5 %
Ano, ale jen v županu přes oblečení
0 %
Ne, nikdy
54,2 %
Ne, jedině v případě, že by šlo o násobně vyšší slevu
8,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 24 čtenářů.

Zdroj:

web obchodního řetězce Ikea

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Župan

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz