Hlavní obsah
Politika

Prezident Pavel a hnutí STAN mají společného více než přiznávají

Foto: David Neff, Seznam Zprávy

Hnutí STAN a prezidenta Petra Pavla spojují nejen téměř identické politické postoje, ale také identický marketingový tým, jehož členy Starostové pod Vítem Rakušanem schovávají, jak jen to je možné.

Článek

V dnešním textu popíšu pozoruhodné podobnosti v postojích prezidenta Petra Pavla a hnutí STAN. Programové shody nejsou nijak problematické nebo závadné, ale vybízí k otázkám, zda není prezident republiky zaujatý ve prospěch jednoho konkrétního hnutí, což dosud Petr Pavel nikdy veřejně nepřiznal. Veřejnost v České republice rekordně nedůvěřuje politikům, ale prezident Petr Pavel dosud zůstává výjimkou a těší se mezi ústavními činiteli nejvyšší důvěře. Podle dubnového průzkumu důvěřuje hlavě státu 51 % lidí a jde o nejvyšší míru důvěry vyřknuté veřejností ve prospěch aktivního politika. Pro nadcházející volby je důležité, co prezident národu sdělí a neméně důležitá je také znalost propojení jeho osoby s kandidujícími politickými subjekty.

Na kampani hnutí STAN pracují ti stejní lidé, kteří na Pražský hrad dostali Petra Pavla. Prezident se také často vyjadřuje pozitivně k tématům exkluzivním pro hnutí STAN a tato témata akcentuje ve veřejných projevech, čímž nepřímo hnutí Víta Rakušana podporuje. Prezident Pavel navíc v minulosti hodlal angažovat jako poradce pro domácí politiku místopředsedu hnutí STAN a aktivně zasáhl ve prospěch hnutí i ve vnitrokoaličních sporech kabinetu Petra Fialy. Toto propojení mezi hnutím STAN Víta Rakušana a prezidentem republiky nebylo dosud nikdy analyzováno, natož oběma stranami komentováno. I proto se budu propojení Hradu a druhé nejsilnější koaliční partaje věnovat v tomto textu a opět budu publikovat některá dosud neznámá zjištění.

Lidé, kteří „vytvořili“ Petra Pavla nyní nepřiznaně pracují pro hnutí STAN v původní sestavě

Na cestě za získáním nejvyšší ústavní funkce v České republice pomáhali Petru Pavlovi zejména tři profesionální marketéři. Jde o Martina Klča, Michala Repu a Martina Burgra. Poslední dva zmínění se proslavili jako strůjci úspěšné kampaně Zuzany Čaputové na Slovensku a Martin Klčo je zkušeným stratégem i známým jménem mezi marketéry už jen kvůli dlouholetému vedení významné agentury Leo Burnett. Martin Klčo také působí ve firmě BROOK trading a.s. spoluvlastněné Jiřím Vávrou, bývalým předsedou pražské Top09. Vávra se proslavil svým konfliktem s primátorem Hudečkem a kontroverzním odkupem minoritního podílu zahraničních akcionářů v Pražské plynárenské.

Martin Burgr, Martin Klčo a Michal Repa byli architekty Pavlovy úspěšné kampaně. Podle vlastních slov a mediálních výstupů to byl ale právě Klčo, kdo kampaň vedl a Michal Repa s Martinem Burgrem byli v roli stratégů či kreativců, ale podléhali Klčovu vedení. Dnes, o tři roky později, se trojice významných marketérů sešla znovu a tentokrát pracují pro hnutí STAN a usilují o co nejvyšší volební zisk ve volbách do Poslanecké sněmovny v říjnu tohoto roku. Zatímco spolupráce STAN a Martina Burgra s Michalem Repou je přiznaná, Martin Klčo působí v rámci kampaně STAN v zákulisí.

Foto: Politický Insider, screenshot kampaně Podpisovka

Během kampaně Podpisovka hnutí STAN zřejmě nechtěně zveřejnilo zapojení firmy Unicorn Army s.r.o. Martina Klča, vedoucího kampaně Petra Pavla. Dnes již stránky nejsou dostupné a stopy po Martinu Klčovi nelze dohledat na transparentním účtu ani v dalších veřejných zdrojích.

Foto: Politický Insider, screenshot webové prezentace hnutí STAN, únor 2025

I webová prezentace hnutí STAN v únoru 2025 nese podpis Unicorn Army s.r.o. marketéra Martina Klča, jehož zapojení do kampaně STAN, ale hnutí nepřiznalo a nelze dohledat jedinou platbu jeho firmě, ačkoli se kampani zcela prokazatelně podílí.

Uvedené výřezy obrazovky ověřit a potvrdit skrze webový archiv. Dnes ale, podle mých informací kvůli možnému úniku propojení Hradu a STAN, není web kampaně Podpisovka funkční a veškeré záznamy o angažmá firmy Unicorm Army s.r.o. byly zpětně odstraněny. Zkušený marketér totiž pracuje i pro největšího českého zbrojaře, skupinu CSG Michala Strnada. Oba zdroje k webovým archivům uvádím pod článkem. Dnes informace o práci Martina Klča pro hnutí STAN neexistují, respektive byly pečlivě odstraněny a zahlazeny. Web www.podpisovka.cz neexistuje, ale referenci od marketingové ředitelky zbrojařské skupiny CSG na stránkách firmy Unicorn Army s.r.o. lze dohledat i dnes.

Foto: Výřez obrazovky, web Unicorn Army s.r.o.

Šéf kampaně Petra Pavla a zároveň marketér hnutí STAN pracuje také pro koncern CSG podnikatele Michala Strnada, jak samotná firma Unicorn Army uvádí na svých stránkách.

Zdroje obeznámené s děním uvnitř hnutí mne přivedly na jediný veřejně dohledatelný doklad Klčova angažmá v letošní kampani výše, kterým je vytvoření propagační akce Podpisovka, během které zástupci hnutí STAN soutěžili o přední pozice na kandidátkách, jen aby se později dozvěděli, že finální hlas nemají podpisy občanů, ale předsednictvo hnutí a krajské organizace. Firma Unicorn Army s.r.o. Martina Klča je na propagačních materiálech uvedená jako zpracovatel a lze tak i z veřejných zdrojů Klčovo angažmá v kampani hnutí STAN doložit. Samotné angažmá marketérů Petra Pavla by nutně nemuselo být tolik kontroverzní. Hnutí si může najmout kohokoliv a logicky půjde po těch nejlepších a nejúspěšnějších.

Marketing sněmovní kampaně STAN tak mají v rukou ti stejní lidé, kteří dovedli do úřadu prezidenta republiky i Petra Pavla. Hlava státu se ale s hnutím STAN shoduje i v několika klíčových politických tématech, čímž se již maže nadstranickost prezidenta a lze hovořit o nepřímé, ale marketingově efektivní podpoře uskupení Víta Rakušana.

Stejní marketéři, stejná témata. Pavel a STAN prosazují shodné myšlenky i program

Síla hlasu prezidenta, jehož důvěra jen v republice na nejvyšší úrovni, má svou politickou cenu. Prvním náznakem propojení mezi hnutím STAN a prezidentem Pavlem byla nabídka angažmá politického poradce v sektoru domácí politiky pro Jana Farského, místopředsedu hnutí STAN, v roce 2023. Farský nabídku odmítl, ale samotná myšlenka angažmá místopředsedy vládní strany v roli poradce pro domácí politiku nadstranickým tendencím prezidenta přímo odporuje. Petr Pavel ale také aktivně prosazuje program hnutí STAN, konkrétně jde o několik oblastí zmíněných níže, které byly pro partaj Víta Rakušana zcela exkluzivními, než došlo k částečné kanibalizaci programu STANu Piráty.

Hnutí STAN a prezident republiky se shodují v zásadních politických bodech a také sdílí kompletní složení marketingového týmu. Nejvyšší ústavní činitel není s žádnou jinou partají působící na české politické scéně spojen tak moc, jako právě s hnutím STAN skrze personální složení týmu i politické programové priority. Informace o personálním a programovém propojení prezidenta republiky s konkrétní politickou stranou je podle mého názoru také veřejným zájmem.

Dodatečné zdroje, webové archivy:

  • https://web.archive.org/web/20250212190724/https://www.unicornbattleplan.com/
  • https://web.archive.org/web/20250114091927/https://www.podpisovka.cz/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz