Hlavní obsah
Umění a zábava

Únava v přirovnáních aneb když jste utahaní jako zajíc po noční

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Depositphotos

Únava a vyčerpání v přirovnáních

Těšili jste se na víkend, že vám konečně přinese příval nové energie, která vám posledních pár dní chybí? Ale místo toho bojujete s únavou a zíváte jako v půlnočním rychlíku?

Článek

Někdy se to tak sejde, v práci vás potká náročný týden, kde lítáte od jednoho k druhému jak kamzík po šaratici, vyřizujete e-maily jak na běžícím páse a do toho po vás jde šéfová jako slepice po flusu.

Co naplat, že je jste utahaní jako šňůra od záchodu a je vám jak po koťatech. Na víkend se těšíte jak malé dítě na Ježíška, že konečně si odpočinete jak kynuté těsto v míse. Jenomže víkend uteče jak holka z rande a je zase je tu to proklaté pondělí.

A jak takovou únavu můžeme přirovnat?:

  • „Jsem tak unavený, že bych místo kafe dneska potřeboval spíše startovací kabely.“
  • „Z práce jsem přišel vybitý jako baterka v dětském autíčku na ovládání.“
  • „Jsem vycucaná jako baterie z 20 let používaného mobilu.“
  • „Hele, dneska jsem jako kynuté těsto – už mě jen přikryjte a nechte odpočívat.“
  • „Po celém týdnu jsem vyždímaná jako spoďáry.“
  • „Už mi dejte pokoj, jsem unavený jako po Jizerské padesátce.“
  • „To byl den, že jsem rozlámaná jako čokoláda.“
  • „Potřebuji pauzu, jsem už slabá jako třikrát vylouhovaný čaj.“
  • „Už nic nedělám – mám sílu jak vyhazovač v loutkovém divadle.“
  • „Teda ty jsi dneska chcíplá jako můra.“
  • „Cítím se jako starej přežvejkanej hadr.“
  • „Na dovolené jsem vstával celý rozlámaný, jako kdybych po hádce s manželkou nocoval za trest na gauči v obýváku.“
  • „Je vyřízený jak složenka na poště.“
  • „Holka, ty jsi unavená jako kotě.“
  • „Jsem strhaná jak třešňový sad v červenci.“
  • „Co vám budu povídat – jsem tak unavenej, že i moje únava je unavená.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz