Článek
Reklamní předměty daňově uznatelné, reklamní předměty a DPH
Aby výdaje za reklamní předměty mohly být uplatněny do daňových výdajů, tak musí být podle zákona o daních, Zákon č. 586/1992 Sb., z příjmů (§ 25 odst.1 písm. t)) splněno následující:
- Cena do 500 Kč bez DPH (je-li firma plátce DPH, bere se cena bez DPH). Do této limitní částky se však zahrnují i náklady na potisk, obal do kterého je reklamní předmět vložen či případná přeprava.
- Předmět musí být opatřen brandem, názvem služby nebo zboží, obchodní firmou atd.
- Není předmětem spotřební daně (s výjimkou tichého vína, což je víno jiné než šumivé)
Toto jsou základní pravidla, podle kterých jsou reklamní předměty účtované jako daňově uznatelný náklad.
Podle zákona o DPH nemusíte odvádět DPH, pokud poskytnete dárek v hodnotě do 500 Kč bez DPH.
U těchto reklamních předmětů si můžete při jejich pořízení uplatnit nárok na odpočet DPH.
Příjemce reklamního nebo propagačního předmětu (fyzická osoba) neplatí daň z příjmu z takového přijatého daru.
Podoba reklamních a dárkových předmětů není nijak speciálně stanovena, společnost může darovat vše co považuje za vhodné. To platí za předpokladu, že společnost prokáže uskutečnění, účel a způsob poskytnutí dárkových a reklamních předmětů.
Reklamní předměty účtování - kdy patří reklamní předměty do nákladů
Reklamní předměty se evidují na účtech zásob. Na konci účetního období však musí dojít k zúčtování zbylých předmětů. Nákladem jsou v okamžiku darování a účtují se na účet 501 – Spotřeba materiálu.
Pokud by náklady spojené s nákupem reklamních předmětů nebylo možné uznat jako daňově účinné, jednalo by se o náklady na reprezentaci účtované na účtu 513 - Náklady na reprezentaci nebo jako dar na účtu 543 – Dary. DPH nárokovat nelze.
Na závěr několik doporučení
- spolupracujte s prověřenými firmami, které mají registraci k podnikání
- pokud jsou plátci DPH doporučujem si ověřit způsobilost k DPH
- nechte si poslat reference a podívejte se na jejich web