Článek
Být vidět, to je oč tu běží
Průzkumy nehovoří jasně a v čase se mění. Mění se i mediální obraz jednotlivých kandidátů, ale ten se dá relativně jednoduše sledovat. Mediální stopu Babiše, Nerudové, Pavla i dalších mapuje projekt MediálníObraz.cz, který využívá data společnosti Monitora Media. Nabízí přehledné statistiky, ze kterých se dá vyčíst, že za posledních 14 dnů v medializaci zdaleka vede Andrej Babiš.
Pokud jde o počet článků, které zmiňují kandidátovo jméno, nemá Babiš konkurenci. K dnešnímu dni jich za posledních 14 dnů vyšlo více než 1 600, zatímco druhá Danuše Nerudová byla v médiích zmíněna jen 427×. Počítají se přitom i zmínky s negativním ohlasem. Ty do Babišova celkového obrazu aktuálně přispívají hned ze 44 %. Ani v tom se bývalému premiérovy žádný z dalších kandidátů nemůže rovnat. Danuše Nerudová má ze všech zmínek negativních pouze 36 %, Petr Pavel 32 %, Pavel Fischer 25 %, Marek Hilšer 24 % a Josef Středula 19 %.
O kom, o čem? (6. pád)
Zatímco Babišův mediální obraz s koncem roku zdobí fráze jako Švejk, Měsíc nebo kráva, odraz oné školní příhody, v souhrnu všech zmínek všech kandidátů se odráží palčivá témata jako Ukrajina, Rusko nebo Evropská unie. Kandidáti se skloňují i v souvislosti se jmény Miloš Zeman a Petr Fiala, to si ostatně můžete potvrdit i ve zpravodajství Seznamu.
Můžeme jen hádat, zda nám v novém roce ještě kandidáti připraví nějaké tematické překvapení. Kdo ví?