Hlavní obsah

2 týdny do voleb: Jak si vedou jednotliví kandidáti na prezidenta?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Babiš vede. V cílové rovince celý peleton potenciálních prezidentů nechává za sebou a suverénně ovládá média, nejen ta koncernová. Nutno podotknout, že mu k tomu pomohla i ona kauza se školáky.

Článek

Být vidět, to je oč tu běží

Průzkumy nehovoří jasně a v čase se mění. Mění se i mediální obraz jednotlivých kandidátů, ale ten se dá relativně jednoduše sledovat. Mediální stopu Babiše, Nerudové, Pavla i dalších mapuje projekt MediálníObraz.cz, který využívá data společnosti Monitora Media. Nabízí přehledné statistiky, ze kterých se dá vyčíst, že za posledních 14 dnů v medializaci zdaleka vede Andrej Babiš.

Pokud jde o počet článků, které zmiňují kandidátovo jméno, nemá Babiš konkurenci. K dnešnímu dni jich za posledních 14 dnů vyšlo více než 1 600, zatímco druhá Danuše Nerudová byla v médiích zmíněna jen 427×. Počítají se přitom i zmínky s negativním ohlasem. Ty do Babišova celkového obrazu aktuálně přispívají hned ze 44 %. Ani v tom se bývalému premiérovy žádný z dalších kandidátů nemůže rovnat. Danuše Nerudová má ze všech zmínek negativních pouze 36 %, Petr Pavel 32 %, Pavel Fischer 25 %, Marek Hilšer 24 % a Josef Středula 19 %.

O kom, o čem? (6. pád)

Zatímco Babišův mediální obraz s koncem roku zdobí fráze jako Švejk, Měsíc nebo kráva, odraz oné školní příhody, v souhrnu všech zmínek všech kandidátů se odráží palčivá témata jako Ukrajina, Rusko nebo Evropská unie. Kandidáti se skloňují i v souvislosti se jmény Miloš Zeman a Petr Fiala, to si ostatně můžete potvrdit i ve zpravodajství Seznamu.

Můžeme jen hádat, zda nám v novém roce ještě kandidáti připraví nějaké tematické překvapení. Kdo ví?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz