Článek
Matení pojmů je známý jev už z biblických dob naší civilizace. Chcete skupině lidí zabránit, aby se na něčem domlouvali za vašimi zády, chcete proniknout do jejich myšlení a shodou okolností jste Bůh, tak neleníte a naočkujete jim proces výměny informací určitou dávkou entropie (možná by k tomu stačilo jedno nepovinné očkování) a pak už se budete jen královsky nebo přímo božsky bavit, jak se nemohou domluvit - jeden o voze, druhý o koze a v podstatě si vůbec nebudou rozumět. Nakonec se rozloučíte a řeknete si, no hlavně, že nám chutná.
Psychopati, kteří jsou mezi námi, si strašně rádi hrají na bohy a polobohy a s nadšením vypouštějí kamkoliv, kde je to jen trochu možné dezorientační fake news, takže za chvíli máme podle různých konspiračních teorií dojem, že se snad už všichni zbláznili nebo se spikli všichni proti všem, bílí proti černým, modří proti zeleným, bohatí proti chudým a chudí proti bohatým.
Všichni ale chceme rovnost. Budujeme lanovky pro třistakilové ženy i muže, zakládáme pěvecké sbory pro hluché, stavíme kostely pro nevěřící, vyrábíme opalovací krémy pro černé, nevadí nám autistický prezident a občas nám nevadí ani nesrozumitelná demokracie, na kterou máme právo.
Je dobré vědět, že pokud se dostaneme do konfliktu s jakoukoliv formou násilí, tak násilí je jenom jedno. Většinou se ho dopouští psychopat a měl by za to být potrestán, samozřejmě, pokud přitom překročí zákon. Každý si dokáže představit, co znamená „násilí“, je to akt síly proti vůli někoho jiného. Psychopat rád produkuje jakoukoliv činnost, která je namířená proti vůli někoho jiného, to má už v popisu práce a proto jsou psychopati nebezpeční a správně by měli sedět někde v chládku, aby se jim tolik nerozpalovaly už tak dosti horké hlavy.
Když se mluví o „sexuálním násilí“, je to už trochu z cesty, protože jak jsme si právě řekli, násilí je jenom jedno, jestli úder směřuje proti hlavě, proti krku nebo proti pohlavnímu orgánu je už celkem podružné, s nejvyšší pravděpodobností nebudeme souhlasit ani s jedním.
V konečném efektu není třeba dělat drastické rozdíly v provedení násilného činu, spíše je lepší soustředit se na výsledek a na součet celkových škod, napáchaných jakoukoliv pochybnou činností.
Nedávno jsem psal článek, kde jsem se zamýšlel nad brilantní úvahou jednoho z nejbohatších Čechů, který prohlásil, že nastávající krize se asi nejvíce dotkne chudých a nejchudších. Nejdříve mi to připadalo směšné, protože jsem si říkal, haha, kdy se nějaká krize nejvíce dotkla těch nejbohatších? Ale potom mě napadlo - pozor, jasně, krize, jako celospolečenský jev, známý hlavně z roku 1929 nebo z roku 2008 se skutečně nejvíce dotkla těch nejchudších, protože šlo o krizi ekonomickou, takže kdo měl nasyslené zásoby, mohl pohodlně přežít, aniž by nějakou krizi bral na vědomí.
Když si ale vzpomeneme na rok 1917, kdy najednou šlo o život celé carské rodiny, tak tady to pro ty nejbohatší nedopadlo zrovna nejlépe, být kulakem, znamenalo mít oprátku na krku. Musíme tedy rozlišovat mezi menší krizí, větší krizí, revolucí, hospodářskou krizí, morální krizí, sametovou revolucí, pučem, převratem, měnovou reformou, ekonomickým podvodem, kupónovou privatizací a dalšími jevy, o kterých si kolikrát ani nejsme jistí, jestli ještě patří do diskutované entity všech možných krizí.
Společným jmenovatelem ale stále zůstávají peníze, ať už je máme nebo je nemáme, popřípadě o nich jen sníme a marně je hledáme.
Jak jsem již řekl, pokud přijdeme o celoživotně střádaný a nastřádaný majetek, zažijeme jeden z nejhorších šoků a největších stresů, s nimiž se můžeme v současné společnosti setkat. Samozřejmě se může stát, že o majetek právě teď přijdou spíše ti bohatí, bohatší a nejbohatší, kteří na současnou krizi nebyli a nejsou připravení, čili na ni doplatí nejvíce. Na co jim budou drahé apartmány, když se turistický ruch smrskne na desetinu? Na co jim budou hotely, restaurace a vyhlášené pivní putyky a koutky, když je mohou navštívit pouze dva nebo tři stojící hosté, obalení plexisklem? Na co nám budou auta, když nebude kam jezdit?
Důvěřuj, ale prověřuj, i příbuzný vás může nakazit. Náhubky nosíte, abyste chránili ty druhé, nejenom sobecky sami sebe. Chytře vymyšlený. Trochu mi to připomíná bolševické heslo, kdo nepracuje, ať nejí a kdo nejde s námi, jde proti nám! I když v bibli se tím původně myslelo učení Ježíšovo, protože Ježíš byl život a když mluvíme o životě, tak je celkem logické, že cokoliv, co život nepodporuje, je pro život nebezpečné a jde proti životu, ale to jen tak na okraj.
V digitální době se bude všechno odehrávat jasně, přehledně, transparentně a pro každého srozumitelně a každý dostane přesně to, na co má nárok. Když někdo něco nepochopí, tak mu to určitě dojde po očkování. Aby i navzdory svému majetku nedopadl jako sedmadvacet českých pánů po bitvě na Bílé hoře. I když to nebyli všichni „pánové“, ale byli vlivní - a patrně i nejbohatší. Možná ne nadarmo nazval Karel Čapek jednu ze svých známých her Bílá nemoc. Mohla to klidně být Nemoc po Bílé hoře.