Hlavní obsah
Lidé a společnost

Tvůrci, nebo zloději času?

Každý, kdo něco tvoří, se rád předvede a občas se rád předvede i ten, kdo toho ještě moc nevytvořil.

Článek

Umělci, fotografové, spisovatelé, herci, modelky, výtvarníci, vypravěči a modelové, youtubeři, influenceři a influencerky, vypravěči chytlavých příběhů - nebo zloději vašeho času?

Když jsem kdysi dávno měl na netu, na bulvárních stránkách partnerskou poradnu, která se jmenovala Sex vs. vztahy „otiskoval“ jsem každý den jeden dotaz, jeden problém, který jsem potom během pěti až deseti minut rozebral a navrhl několik možných řešení.

Moje rubrika byla velmi oblíbená, dosáhl jsem průměrného počtu přístupů cca 60 až 70 000 denně.

Mohl jsem si to představit také tak, že sedmdesát tisíc lidí, zvídavých čtenářů a dychtivých návštěvníků našeho chytlavého bulvárního webu se na deset minut pohroužilo do čtení mého článku, jinými slovy, pokud mi odhodlaně těch deset minut věnovali, dalo se mluvit o 700 000 minutách, čili jedenácti až dvanácti tisících hodinách nebo o 486 dnech, popřípadě o 16 měsících. Čili se bavíme o roce a půl ztraceného času. Nebo o času, který se dal vynaložit na něco úplně jiného.

Nezní to strašlivě?

Jeden článek připravil náš národ o rok a půl času. Lidé mohli tento čas věnovat třeba studiu angličtiny nebo si mohli opakovat matematiku.

Deset článků za deset dní reprezentuje ztrátu patnácti let, což je během jednoho měsíce ztráta reálných 45 let. Za tu dobu by člověk postavil barák. Zasadil strom a zplodil syna. Tisíc lidí by postavilo velký kus sídliště. Nebo moderně zařízenou nemocnici. Deset stanic metra. Dvacet kosmonautů mohlo odletět osidlovat Mars.

Co se však za tu dobu stalo ve skutečnosti? Nic. 70 000 čtenářů, návštěvníků našich webovek se tlemilo na monitor.

Občas je dobré si přepočítat svou činnost podle toho co víceméně pravidelně děláme, na minuty, hodiny, dny, týdny a roky, třeba jen proto, abychom si s hrůzou uvědomili, že jsme se celý život prováleli na gauči nebo na kanapi, takže, to byl asi ten správný důvod, proč jsme nikdy v životě nikoho ničím nezaujali a neoslnili.

Možná jsme si k tomu měli ještě připojit tlačítko „like“ a „odběr“.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz