Článek
Rád bych vám představil, jak konkrétně funguje naše studentská firma Jewellence a jak její práce probíhala v průběhu roku, takové „nakouknutí“ dovnitř. Abyste byli v obraze a netápali, doporučuji si první přečíst předchozí článek.
Vývoj studentské firmy
Po začátku školního roku jsme se poprvé sešli jako skupinka 13 lidí a stanovilo se, že budeme mít schůzi každé pondělí v prostorách školy po vyučování. Netušili jsme však, co budeme vyrábět či nabízet. Prvním krokem nicméně bylo zvolit si ředitele firmy, který v podstatě dohlíží na vše, zkrátka, aby firma fungovala. Tím jsem byl poprvé zvolen já, Richard Kolena, po asi půl roce pak došlo na této pozici ke změně. Následovalo psaní motivačního dopisu a strukturovaného životopisu, který četl ředitel a dohlížející učitel. Paní magistra nám poskytla cennou zpětnou vazbu, abychom věděli, jak je v budoucnu psát. Na základě domluvy jsme se rozdělili do oddělení – výrobní, obstarávající výrobu budoucího produktu, marketingové – propagující naši studentskou firmu, a finančně-správní – zajišťující převážně účetnictví.
A teď hurá vyrábět a prodávat!
Následovalo vymýšlení produktu, co vlastně budeme vyrábět – zvítězil nápad na aromatické šperky s vyměnitelnými vonnými kuličkami, s decentním vzhledem, protože podobný produkt nám na trhu chyběl. Podle něj jsme společnými silami vymysleli název naší firmy – Jewellence, z anglických slov jewel (šperk) a redolence (vůně). Nyní začal boj – uvést nápady v praxi, začít vyrábět, propagovat, stvořit vlastní logo a reklamu, zúčastnit se soutěže JA Top Logo, právě o nejlepší reklamu a logo. Tradicí na naší škole, Gymnáziu, Ostrava-Hrabůvka, p.o., navíc je, že studentská firma pořádá dny otevřených dveří a studentský ples.
Cílem samozřejmě bylo zúčastnit se širšího spektra soutěží pořádaných zaštiťující organizací JA Czech, tedy nejen JA Top Logo, ale i JA Expo či JA Media Cup.
Jewellence
Chcete nás podpořit, nebo se jen dozvědět více o Studentské firmě Jewellence? Navštivte můj profil zde na SeznamMédiu!