Článek
Začátkem 73. minuty trefil Tchanturishvili vysoko postavenou nohou do hlavy Zlatana Šehoviće. Asistent hlavnímu sudímu Ladislavu Szikszayovi napověděl a rozhodčí tasil červenou kartu. Překvapeni byli hráči i komentátoři ve studiu. Noha byla sice vysoko, ale jednalo o velmi lehký kontakt, pokud tam vůbec nějaký byl. Rozhodně nešlo o surovou hru. Tohle je taxativní žlutá karta za nebezpečnou hru.
Také komise rozhodčích v pondělním prohlášení potvrdila správný zásah VAR: „V 73. minutě utkání rozhodčí na základě intervence VAR správně udělil žlutou kartu hráči domácího družstva č. 7. Hráč domácího družstva nejprve zahrál míčem a následně lehce zasáhl soupeře kopačkou do hlavy. Rozhodčí původně chybně udělil červenou kartu, VAR správně intervenoval,“ uvádí komise na webu FAČR.
V 15. minutě se nevylučuje?
Jenže i tak měl odejít Tchanturishvili do sprch. Protože už v 15. minutě nešetrně zajel do Michala Černáka. Byl v souboji pozdě a už bez možnosti zasáhnout míč skočil do skluzu. Přitom oběma nohama nejprve skřípl a poté i přisedl Černákovu nohu. Jeho kotník se zkroutil, ale jen vlivem šťastných okolností nedošlo ke zranění.
Tohle byl velmi nebezpečný skluz a skok na nohu hráče zezadu, který mohl a spíše měl být potrestán vyloučením. V tomto případě měl zasáhnout VAR. Rozhodčí Szikszay zákrok sice jako faul posoudil, ale naprosto nepochopitelně nevytáhl dokonce ani žlutou kartu.
Jako Frydrych, naštěstí bez zranění
Za prakticky stejný zákrok byl koncem minulé sezóny vyloučen ostravský Frydrych, když zajel do Klimenta. V jeho případě byl následek sice horší, Klimentovi zlomil nohu, ale přestupek to byl podle pravidel stejný. Rozhodčí musí chránit zdraví hráčů, za takové zákroky musí přijít červená karta. I kdybych se ale nakrásně mýlil a chtěl po rozhodčím moc, přinejmenším měl Tchanturishviliho napomínat.
Pokud by rozhodčí jednali podle pravidel, Dukla by hrála od 15. minuty přesilovku. I kdyby rozhodčí jen napomínal, v 73. minutě by Tchanturishvili spatřil druhou žlutou kartu a Dukla by poslední čtvrthodinu měla výhodu. Vzhledem k vývoji utkání tohle bylo zásadní pochybení rozhodčích a ovlivnění zápasu.
Co si o tom myslíte? Pochybili rozhodčí? Měl Vakhtang Tchanturishvili skončit už po čtvrthodině hry nebo v 74. minutě? Nebo myslíte, že vyloučen být vůbec neměl? Hlasujte a dejte mi vědět do komentářů.
Anketa
Zdroje: web FAČR, sekce ke stažení, fotbalová pravidla
web FAČR, sekce komise rozhodčích, aktuality
Theifab.com