Hlavní obsah
Lidé a společnost

Herec Josef Dvořák se pro mne stal ztělesněním vodníka. Co ale vodnický mistr vlastně nyní dělá?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Sirael

Ilustrační foto.

Neznám krásnějšího vodníka než Josefa Dvořáka. Byl prostě vždy vodníkem každým coulem a ačkoliv jsem pohádky nijak nevyhledávala ani jako dítě, Josef Dvořák a jeho vodník byl naprostá výjimka. Dnes jsem si jednoho Čochtana koupila.

Článek

Pořídili jsme si maličké jezírko, vdechli mu život rostlinami a zabydleli se nám obojživelníci, stále tomu ovšem něco scházelo. Vodník. Krásný vodník, který bude jezírko hlídat a musí vypadat jako Josef Dvořák. Už nechybí. Mám ho doma. Podoba se nedá zapřít. Možná ho v Číně ulili podle hercovy podobizny.

Pro Josefa Dvořáka to možná ani nejsou pouhé role. Možná je to skutečný vodník. Vodníci jsou nesmrtelní a Josef Dvořák nestárne. Je to podezřelé. Tolik energie v 82 letech by snad ani člověk nemohl mít. Nemohla jsem uvěřit, že sleduji pořad natočený 14.5. letošního roku. Byla jsem přesvědčená, že se musí jednat o záznam starý třeba deset až dvacet let. Mýlila jsem se. Jeho vyprávění má šmrnc a energii a je nabité vtipem, je prostě skvělé a odpočinkové. Pohlazení po duši. 7 pádů Honzy Dědka s hostem Dvořákem je naprosto neuvěřitelné. Vzpomínky na dětství, na upovídanou maminku, na tatínka a sestru. Na jeho počátky v herecké sféře. V pořadu pobíhá, gestikuluje, směje se a hýří vtipem. Tak nabitý energií. Musí mu závidět mnohem mladší kolegové.

A vodník Čochtan je stále jeho. Nestárnoucí muzikál Jiřího Voskovce a Jana Wericha Divotvorný hrnec v osobité úpravě nejslavnějšího českého představitele vodníků Josefa Dvořáka se hraje stále. Představení Čochtan vypravuje, můžete letos shlédnout v divadle Gong v Praze, ale třeba i v Mariánských Lázních nebo Dačicích.

A můj Čochtan mi bude nyní hlídat jezírko. Je to celý Pepíček Dvořák.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz