Hlavní obsah
Nakupování

Nákup rostlin přes internet? Jen usušený kořínek a vyhozené prachy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: garten-gg / Pixabay

Přišlo jaro, které každý zahrádkář miluje. I já zatoužila po vylepšení zahrádky. Jeden internetový katalog mne nadchnul a neodolala jsem. Už jsem viděla ty záhony plné barev a neskutečně se těšila.

Článek

Zlákaly mne ty krásné fotografie rozkvetlých květin, recenze měl obchod dobrý, takže proč nejít do většího nákupu. Byla jsem v té době i v OBI a několika zahradnictvích poblíž, ale ceny mi tam přišly dost vysoké, rostlinky zase malé, výběr mizerný a tady, vše z jednoho zdroje, za jedno poštovné a nepřeberný výběr. Tak pochopitelně jsem si přečetla nějaká upozornění, že odstín květů se může mírně lišit, což samozřejmě není způsobeno žádným nedopatřením obchodu, ale tím, že mi prostě monitor může barvu zkreslovat. Ano, to chápu. Ovšem rozdíl by neměl být až tak podstatný a mě by vůbec nevadil. Ještě jsem si pročetla pár recenzí, kupující spokojeni, tak není o čem přemýšlet a jde se házet do košíku.

Potřebuji doplnit nějaké gladioly, barvy jsou na výběr krásné, šup, házím do košíku hlízy. Jeden ze záhonů se postupem času stal polostinný, stromy sousedů přerostly. Původně na něm kvetly jiřiny, ty ale musím dát jinam. Sem pořizuji bramboříky v různých odstínech, bohyšky a další rostliny, které nepotřebují mnoho sluníčka. Košík se plní, však je to za jednu dopravu a krásná zahrada za to stojí.

Internetový obchod se pyšní pečlivým a ohleduplným balením, aby žádná z rostlin nedošla při převozu k úhoně. Pochopitelně jsou vybírány pouze životaschopné sazenice v plné síle.

Už se nemůžu dočkat, až zásilka dorazí. Musí to být velká bedna, objednala jsem toho hodně.

Konečně přišlo avízo, zásilka dorazila. Tak stojím frontu se svým kódem a čekám. Už přichází paní a nese krabičku. No to asi nemůže být moje zásilka! Měla jsem velikou objednávku a malá krabička, do které by se vešly s bídou tři pytlíky mouky, nemůže být určitě moje. „Ne, to není má zásilka, čekám velikou bednu.“ „Ale ano, koukněte se, sedí vaše jméno a odpovídá i kód pro vyzvednutí.“ Přebírám krabičku a jdu domů. Že by zásilku rozdělili? Ale ještě mě upozorňovali na to, že když nebudou všechny rostliny na skladě, budu muset vyčkat, až bude zásilka kompletní, aby mohla dorazit najednou. Krabička je navíc podezřele lehká. Vše jde stranou a já jdu vysvobodit své květiny. Z bedničky na mne ovšem nevykoukne žádná zeleň. Ani jediný lísteček, je tam několik papírových sáčků, některé jsou otevřené a vysypala se z nich zemina vyschlá na troud. Místo bohyšek kouká z pytlíčků pár seschlých kořínků. Jsou tenoučké a totálně usušené. Z dalších pytlíčků vysypu maličké hlízky mečíků. V průměru nemají snad ani dva centimetry, jsou také seschlé, ale snad obžijí po zasazení. Vykvést v této velikosti ovšem nemají šanci. Čtyři další rostliny přišly ve stavu shnilého kořenového systému, bramboříky, na které jsem se tak těšila, představovaly nedomrlé hlízy a další květinky, přišly alespoň ve stavu nějakých kořínků, které jsem považovala za životaschopné.

Objednávka mě vyšla na několik tisíc, na obrázcích jsou pěkné vzrostlé rostliny, ale varování, že barevnost květů nemusí odpovídat. Ano, to jsem akceptovala. Ale opravdu jsem nečekala, že mi přijdou jen jakési odkopnuté kořínky, bez náznaku pučení, část suchých na troud, některé naopak shnilé a ani jedna rostlinka nebyla olistěná byť jediným pučícím lístečkem.

Zírám do bedničky a nevím co si myslet. Je to normální? A co ti spokojení zákazníci? Takové dobré hodnocení? Dělá si ze mne ten obchod legraci?

Tak jsem všechny životaschopné hlízky a kořínky zasadila. Někdy snad v dubnu. Je konec srpna a je pravda, že vyrašilo pár neduživých lístečků, gladioly možná do roka, dvou, zesílí a třeba hodí i nějaký květ, bramboříky se ještě vůbec neprobraly. U části rostlinek to vypadá, že nemají šanci vůbec přečkat zimu. Všechny usušené a uhnilé kořínky jsem reklamovala. Reklamace proběhla v pohodě a peníze mi byly vráceny.

Nicméně do toho už nikdy nepůjdu. Raději dám za rostlinku v zahradnictví třeba trojnásobek ceny, ale kupovat takové zajíce v pytli už nikdy!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz