Hlavní obsah
Lidé a společnost

Není senior jako senior. Jeden si poradí s aplikacemi, jiní sypou pokladní drobné z peněženky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: rolo_tomasi / Pixabay

Ilustrační foto.

Souboj generací tu byl vždy. Staří kroutili nad mladými hlavami už před lety. Určitě i paní Formáčková jako mladá a veselá společenská holka, byla trnem v oku nějakým těm penzistkám tehdejší doby.

Článek

Dalo by se říct, před nikým se neponižujme a nad nikoho se nevyvyšujme. A to napříč všem generacím.

Což se na ten souboj generací vykašlat? My jsme takoví a vy jste jiní. My jsme běhali v teplácích po lukách, plavali v rybníku, chodili do kina, randili, jak to jen šlo, pak se navštěvovali a popíjeli a vůbec se radovali ze života. A vy dnes? Vy mladí? Nic. Jen sedíte u počítačů a žijete on-line. Tisíce kamarádů, které ani neznáte….

A pak, když se mladý nestará, je to špatně a když se stará, je to taky špatně. Prosby, aby se mladí už nestarali…. Tak nevím. Nedávno jsem šla z obchodu s nákupem. Přede mnou paní přes sedmdesát let. Náhle se zastavila, opřela se o auto a nejistě postávala. Fakt jsem váhala, jestli ji mám oslovit, zda nepotřebuje pomoct. Vypadala, že se brzy zhroutí. Inu, já se zeptala. Paní se usmála, že jí prý jen bolí nohy a musí cestou odpočívat. Nicméně po tomto článku už asi jen tak seniorku neoslovím. Nejspíš se opírá o meďoura a potřebuje si udělat selfíčko, které pošle kámoškám. Prostě nějaké vtírání mladých, tedy pardon, v mém případě pouze mladších, je nevítané. Nechat seniory být. Nestarat se.

Chovejme k sobě úctu jeden k druhému, napříč generacemi, nikdo z nás neví, co bude zítra. Můžeme být zcela jinde, než jsme dnes….

VZPOMÍNKA

A také pamatuju radost mého syna. Bylo mu asi patnáct a přiběhl celý radostný: „Mami, potkal jsem starou paní a ona sotva nesla nákup. Pomohl jsem jí.“ Oči mu svítily. Byl tak rád, že té úplně cizí paní pomohl a byl šťastný, jak byla ta paní příjemně zaskočená a potěšená tou nabídkou a jak mu upřímně poděkovala. Bylo to pro mne krásné a na syna jsem byla pyšná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz