Hlavní obsah

Podivné praktiky pojišťovacích agentů. Pod jejich tlakem podepíšete nevýhodnou smlouvu raz dva

Foto: crown-sathees / Pixabay

Ilustrační foto.

Nejsem velkým příznivcem různých pojištění, jedno ovšem sjednané mám. Celý rok jsem byla pod tlakem jakéhosi pojišťovacího agenta, který mne vehementně nabízel novou smlouvu. Údajně velmi výhodnou.

Článek

Mám sjednané pojištění domácnosti. Sjednala jsem ho před více než dvaceti lety, kdy jsme se do bytu přistěhovali. Je uzavřené na dobu neurčitou. Když jsem ho sjednávala, kladla jsem důraz na to, aby se vztahovalo také na situace, kdy třeba nešťastnou náhodou vytopíme sousedy o patro níž. Toho jsem se obávala snad nejvíce. Nikdy člověk neví, jestli nám nepraskne třeba hadice od pračky. Výše pojistného byla celkem rozumná. Za celou dobu se nestalo, že bychom potřebovali pojistné čerpat. Sice nás vytopili asi třikrát lidé, kteří bydleli nad námi v pronajatém bytě, ale majitel bytu uhradil škodu ze své pojistky.

V posledním roce mi začal volat jménem pojišťovny jakýsi agent s informací, že moje smlouva je již nevyhovující a musí se upravit na stávající podmínky. Rozumějte tomu, zvýšit cenu pojistného. Manžel kroutil hlavou, nechápal, jak nám mohou najednou ukončit platnou smlouvu, já krčila rameny, také jsem nevěděla a popravdě řečeno se mi tím nechtělo ani nijak zaobírat. Telefonáty agenta ovšem houstly. Tlačil na pilu. Od podzimu se snažil nabízet nový produkt s úžasně výhodnou cenou pro stávající klienty pojišťovny. Každou chvíli volal, jestli jsme měli čas se na návrh smlouvy podívat a já se tedy podívala. Cena pojistného byla po 50% obchodní slevě dvakrát vyšší než cena současná, spoluúčast 3000 Kč, měli jsme být pojištěni třeba proti blesku, pádu stromu, nebo proti povodni. Povodeň ve třetím poschodí, kdy jsou pod námi ještě obchody, takže asi tak 12 m nad zemí si neumím prostě představit, navíc je nejbližší potůček či rybník vzdálen vzdušnou čarou asi půl kilometru. Nechápu ani pád stromu, dům stojí na náměstí, široko daleko žádný strom. Za blesk by byl snad odpovědný ten, který zodpovídá za hromosvod. Pochopitelně pojistných událostí, na které se mělo toto pojištění vztahovat, bylo daleko více, ale dovětek malým písmem o všech výlukách z plnění byl ještě delší.

A opět se mi ozval agent. „Četla jste už návrh pojistné smlouvy?“ „Jen jsem koukla, ale nechápu, proč mi navrhujete pojištění proti povodni, to je asi zbytečné.“ „Není. Představte si, že necháte otevřené okno, přijde přívalový déšť a….“ Valím bulvy, no to by mi asi navlhl koberec, tak ho vyhodím, nemá cenu ani té spoluúčasti. Pak kouknu ještě jednou do návrhu a ejhle, co mi tvrdil pan agent jako nutnost pojištění proti povodni a zamíchal do toho nějaký déšť, tak v té smlouvě jsou jasně dané dva různé prvky a přívalák je označen jako zatečení atmosférických srážek. Žádná povodeň.

Další telefonát. „Tak jak jste se rozhodla?“ Váhám, nejsem rozhodnutá a říkám: „Víte, pro mne je nejdůležitější, že v té smlouvě mám pojištěný vznik škody sousedům, třeba kdybych je vytopila.“ „Ale ne, to v té smlouvě vůbec není, tak to se tam musí ještě doplnit. Já to hned předělám, čas nám kvapí, máte poslední týden na podepsání nové smlouvy, ta vaše už bude neplatná.“

Jsem už rozhodnutá se na celé pojištění vykašlat. Ve schránce na mne čeká dopis z pojišťovny. Tuším, co v něm bude. Nosím o pár dní v kabelce, konečně rozbalím a nestačím zírat. Normální rozpis další platby v původní výši na další rok. Ani zmínka o ukončení, nebo potřebě smlouvu upravit. Takže rovnou platím.

Druhý den opět ten samý pojišťovák. Tak už musíme podepsat, jinak vám od dalšího dne nebude smlouva platit. „No to bude asi nějaký omyl. Přišla mi složenka na původní cenu a mám už zaplaceno na další rok.“ Ticho. Hrobové ticho ve sluchátku a posléze zaražený las. „Že bych se spletl? Možná jsem se o rok přehlédl.“

Dotyčný prodejce pojištění dokonce nebyl ani zaměstnanec mé pojišťovny. Pracuje pro jakousi naprosto neznámou pojišťovací agenturu a zřejmě má přístup ke smlouvám velikých pojišťoven, a za vidinou zisku z každé uzavřené smlouvy, takto balamutí klienty pojišťoven. Není ani nijak nepříjemně vlezlý, působí dojmem člověka, který se vám snaží pomoci a nabízí nejlepší řešení. Je to manipulátor. Nenechte se oklamat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz