Hlavní obsah
Lidé a společnost

Volat záchranný systém a udělat třeba zbytečnou paniku, nebo se na to raději rovnou vykašlat?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Ilustrační foto.

Jsme nevšímaví a lhostejní. Mohli bychom třeba zachránit lidský život, ale nezvedli jsme se od televize a nezavolali pomoc. Jenže, třeba budeme mít ostudu a malér, že jsme panikařili zbytečně.

Článek

Já jsem zmobilizovala složky už dvakrát a zbytečně. Přemýšlím, že příště se na to vykašlu a budu také ten klasický český ignorant. Jednou jsem procházela okolo auta, ze kterého crčelo cosi smrdutého. Benzín nebo plyn? Zkoušela jsem najít majitele auta v přilehlém obchodě na vlastní pěst, ale marně. Tak jsem zavolala 112. Článek si můžete přečíst zde:

A já ještě jednou vstoupila do stejné řeky a udělala zbytečný humbuk.

Sedím si tak v kuchyni a zírám do počítače. Je noc. Moje okna směřují do náměstí, mám pootevřené okno a větrám. Občas se ozvou hlasy jakýchsi opilců nebo mládeže, čas od času slyším auto. Jenže najednou slyším velikou hádku. Střídá se hodně hlasů, řvou, nadávají si. Muži, ale i ženy. Ječí na celé náměstí. Zatím nijak nereaguji, nějaká hádka. Slovům moc nerozumím, moc se na ně nesoustředím, věnuji se svému. Nějaká slova znějí jako obviňování a jiná jako výhrůžky. Už jsou slyšet ale i zvuky nějaké bitky, něco se asi kácí a padá, někdo ječí…Jdu k oknu. Na zemi leží člověk. Nehýbá se. Okolo něj se pere snad deset lidí. Skupinová rvačka. Někdo řve: „Cos jí to udělal? Podívej se, cos jí to udělal?“ A já nevím, co mám dělat. Řežba pokračuje, člověk, asi tedy žena, leží dál, bez hnutí. Zabil ji snad ten kdosi? Ne, zavolám. A tak vytáčím 112. Popisuji, co se děje. Rvačka více lidí, jedna osoba leží nehnutě na zemi a druhý člověk řve, cos jí to udělal? Dotaz jestli mají zbraně. Pistole nebo nože. Nevím, to nevidím, je noc. Střelbu jsem neslyšela.

Dispečerka mne přepojuje na záchranku. V telefonu to pípá a děj na náměstí pokračuje. Ze země vstává ležící žena, obě skupiny se zvolna rozcházejí. Opět všechno líčím záchranářům, ale říkám, že asi k ničemu závažnému nedošlo, protože se ležící osoba zdvihla a je také na odchodu se svojí skupinou.

Kolik je tam tedy zraněných? „No asi nikdo, ležela tam na zemi jako mrtvá a pak vstala a šla pryč.“ „Tak proč voláte?“ „No, já vám nevolala, volala jsem 112 a líčila, co vidím. Vypadalo to nebezpečně, tak jsem volala. Mne na vás jen přepojili.“

A tak dorazila záchranka a policajti a na náměstí už nikdo nebyl. Já byla za blázna, který, už podruhé, splašil zbytečně záchranný systém. Tak nevím, jak se zachovat. V mnoha případech stála nevšímavost jiných někoho život, slyšeli třeba volání o pomoc, ale neudělali nic. Na druhou stranu mi také přijde hloupé plašit zbytečně.

Anketa

Jak byste se zachovali vy?
Pokud uslyším volání o pomoc nebo uvidím situaci, kdy budu přesvědčen/a, že je někdo v ohrožení zdraví nebo života zavolám integrovaný systém.
88,9 %
V těchto situacích si hledím svého a o ostatní se nestarám. Lepší, než zbytečně plašit.
11,1 %
Celkem hlasovalo 9 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz