Hlavní obsah
Lidé a společnost

Margot Robbie je prý moc těhotná. Proč musí být těhotné ženy vystavovány kritice?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Těhotenství je pro ženu jedním z nejintimnějších a nejosobnějších období života. Během tohoto času dochází nejen k fyzickým, ale i psychickým změnám, které mohou být pro některé ženy velmi náročné. Ještě náročnější jsou ale komentáře okolí.

Článek

Přestože je těhotenství vnímáno jako přirozená a často oslavovaná část života, má své specifické citlivé stránky, které si zaslouží respekt a ohleduplnost. Jedním z nešvarů, který je častým zdrojem nepříjemností pro mnoho těhotných žen, je nevhodné komentování jejich těhotenského břicha.

A nejste moc tlustá?

Když jsem byla poprvé těhotná, překvapily mě komentáře okolí na velikost mého břicha.

„Nepřenášíte už? Vždyť máte to břicho obrovské!,“ prohlásil kdokoliv cizí, kdo mě potkal.

„To už se pronese takové břicho, co?,“ pronesla sousedka pokaždé, když mě potkala.

„Neměla by si to tak přehánět s jídlem. Kolik kilo máš nahoře? Aby si pak neměla problém to shodit,“ přinášely mé kamarádky jednu radu za druhou.

Upřímně se mi až ulevilo, když jsem porodila a vrátila se na svou (skoro) původní velikost břicha. To jsem ještě netušila, že druhé těhotenství bude ještě horší!

Jelikož břicho vylezlo velmi brzy a rostlo mnohem rychleji, tak jsem narážky na velikost břicha musela poslouchat několik dlouhých měsíců.

„To rodíte až v listopadu? Pane jo, to jste teda asi hodně nabrala,“ řekla mi sousedka a já měla chuť zařvat, že mám nahoře 0,5 kg a fakt nemohu za to, že to břicho je tak veliké.

Spekulace o těhotenství? Nemáte na ně právo

V konečném důsledku jsem měla štěstí, že nejsem světovou celebritou, protože známé ženy jsou doslova pod drobnohledem a jsou kritizovány v podstatě za vše.

Připomenout lze rok 2022, kdy se každý den v médiích objevovaly spekulace o těhotenství Evy Burešové. Ona sama nebyla připravená zprávu potvrdit, ale každý den přibývala nová svědectví o tom, že je těhotná.

Její fotky byly zkoumány ze všech úhlů pohledu a mluvilo se o tom, zda jen přibrala nebo je opravdu těhotná.

Až to nevydržela a napsala vyjádření na svůj instagram.

„Každý inteligentní člověk ví, jak extrémně citlivé téma těhotenství je a VŽDY čekají na vyjádření maminek s pokorou a úctou k tak posvátné situaci. Každá žena ať známá či neznámá má přesvaté právo si svou novinu oznámit až bude cítit, že tyto věci oznamovat chce a natolik věří, že je vše v pořádku, že to udělá,“ napsala rozhořčeně.

Vystihla tím velmi důležitou radu pro všechny - nikdy se neptejte ženy, zda je těhotná. Vždy počkejte, až se sama vyjádří.

Je pravda, že se mi jednou stalo, že jsem těhotenství na kamarádce nepoznala a ona se pak naštvala, že jsem si myslela, že ztloustla, ale většinou se spíše dostanete do opačné situace. Urazíte ženu tím, že jí pogratulujete k těhotenství, zatímco ona prochází zrovna nepříjemným obdobím, protože přibrala.

Anketa

Setkala jste se vy nebo někdo váš blízký s nevhodnými komentáři během těhotenství?
Ano, ale bylo mi to jedno.
18 %
Ano a nebylo mi to příjemné.
68 %
Ne, okolí se ke mně chovalo vždy hezky a s respektem.
14 %
Celkem hlasovalo 194 čtenářů.

Velké břicho? Podle koho?

Pak jsou fáze těhotenství, ve kterých už se nemůžete splést. Ačkoliv mě v devátém měsíci těhotenství pustila paní sednout a svému muži vysvětlovala, že jsem těhotná. Následně pak dodala: „Tedy alespoň myslím.“

Ne, milá paní, jen jsem spolkla meloun.

Jenže namísto toho, aby se žena mohla uklidnit, že už jí nečekají žádné nevhodné komentáře, objeví se místo toho nové, které jsem zmínila hned v úvodu. A opět jsem na tom vlastně dobře, protože své si právě prožívá Margot Robbie.

Je považována za jednu z nejkrásnějších žen planety a v roli Barbie doslova zářila. Vše se ale změnilo jejím těhotenstvím.

Na fotografiích, které sdílel například server Daily Mail, sedí uvolněná herečka v plavkách a hrdě ukazuje své bříško. Namísto hezkých komentářů se ale dočkala kritiky za to, že je moc tlustá, vypadá jako velryba a celkově je velmi oteklá.

Kdo určil správnou velikost břicha těhotné ženy? Proč musí těhotná žena poslouchat, že je jako velryba? Je smutné, že toto vše probíhá za tichého souhlasu společnosti. Těhotná žena by přitom měla být podporována a respektována, ne urážena.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz