Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Zápisy do škol jsou zde a s nimi nervy na pochodu. Dítě mi prý nevezmou, nedala jsem sponzorský dar

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: White77 / Pixabay.com

Nastal týden zápisů na základní školy. Nenápadný stres, který nastal při dnech otevřených dveří, nyní nabírá na síle, a s ním se dostavuje i neklidný žaludek. Co když se moje dítě nedostane na spádovou základku?

Článek

Věřím, že mé pocity aktuálně zažívá tisíce rodičů. Zejména pak v oblastech, kde je převis dětí nad kapacitou základní školy.

Chtěla bych zažít ten krásný pocit, kdy jen vyplním papíry pro přijetí, dojdu s dítětem na zápis, dítě si tento den užije a já dostanu papír, že je přijato.

Spádovost? Losování? Ha, ha

Místo toho jsme si během posledního měsíce se synem prošli všechny školy v našem okolí, papírů vyplňuji nespočet a zúčastníme se několika různých zápisů.

Chtěla bych syna tohoto maratonu ušetřit, opravdu ano, ale bohužel je situace taková, jaká je.

Ačkoliv existuje něco jako spádovost a některé školy také berou ohled na to, že máte sourozence ve škole, tak skutečnost je pak trochu jiná.

Na dobré školy chce prostě každý. A školy to vědí a dělá jim to radost. A ještě větší radost jim dělá, že si díky tomu mohou vybírat.

Mohli byste teď namítat, že tomu tak není, protože spádová škola musí přeci děti přijmout. Nemusí! Když má více spádových dětí (což je vzhledem k přepisům bydliště velmi častý jev), tak škola musí losovat.

A pokud opravdu někdo věří, že toto losování nejde nějak obejít, tak má asi hodně rád pohádky. Školy si totiž chtějí vybírat a vyberou si ty děti, které se jim u zápisu „líbily“.

Je to vlastně i důvod, proč jsou zápisy na základní školy čím dál tím těžší (a také to, že v tom rodiče školy podporují).

Bude to náročné

Takže syna čeká několik zápisů. Žaludek mám již pár dní na vodě a v noci se budím, zda jsem s ním opravdu prošla vše potřebné.

Už po několikáté čtu přehled, co všechno nás u zápisu čeká. Formální část bude obsahovat miliardu otázek na naši rodinnou situaci. Ačkoliv je mi záhadou, proč škola potřebuje znát naše zaměstnání, zdravotní stav atd.

Pak syna čekají tři motivační části zápisu. První bude zkoumat jeho jemnou a hrubou motoriku, paměť a zda umí všechno, co se bude učit v první třídě.

Následovat bude pohovor dítěte a učitele. Zde bude dítě podrobeno křížovému výslechu a já se již nyní těším, jak tam můj syn řekne, že se do školy vlastně ani moc netěší.

Poslední částí bude pohovor se speciální pedagožkou, která určí, zda je dítě na školu zralé.

A pak už jen dva týdny čekání na výsledky.

A sponzorský dar jste dala?

Mou už tak narušenou psychickou rovnováhu dnes navíc narušila skupina maminek ve školce, které se mě zeptaly, zda jsem také poslala sponzorský dar škole.

Po negativní odpovědi si oddechly, že o jednoho konkurenta méně - bez daru prý nemám šanci.

Na konci tohoto období budu zralá na wellness a  možná i nějaký odpočinek v psychiatrickém zařízení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz