Hlavní obsah
Zdraví

Seboreu nemusíte řešit kortikoidy. Co mi doopravdy pomohlo?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Canva.com

ilustrační obrázek

Příznaky seborey jsem na sobě začala pozorovat během docházky na gymnázium. Tenkrát jsem ještě netušila, s čím se potýkám, brala jsem to jako obyčejné projevy suché kůže nebo potíže způsobené stresem.

Článek

U léčitele

Moje cesta k diagnóze, a hlavně k zjištění toho, co opravdu pomáhá, byla krkolomná. Pamatuju si, že ze všeho nejdříve mě babička vzala k místnímu léčiteli, protože věřila víc bylinkám než uměle vytvořeným lékům.

Pan léčitel byl skvělý, ihned věděl, o co jde. Tehdy můj problém ještě nepojmenoval, ale doporučil vyřadit kořeněná jídla, čokoládu a také radil vyhýbat se alkoholu. A k těmto radám nakonec přihodil ještě čaj z ostropestřce a dalších bylin – na pročištění jater. Nějakou chvíli to zabíralo, ale časem se ta potvůrka stala imunní a bylo potřeba nasadit zase něco dalšího.

Přechod k lékařským prostředkům

Jak roky ubíhaly, prošla jsem si postupně několika kožními ordinacemi, mazala jsem se mastičkami s kortikoidy či konopím, používala mnoho různých šamponů, které měly „zaručeně fungovat“… Nic ale nikdy nebylo stoprocentní. V podstatě jedinou dobou, kdy jsem měla od loupání a svědění klid, byla horká léta, během kterých jsem vystavovala kůži pálícímu slunci.

Zachránilo to jiné onemocnění

Až pak jednou se objevily jiné zdravotní komplikace, kvůli kterým jsem musela zásadně změnit stravování. Asi není úplně překvapující, že pomohla právě správná strava, ale i tak jsem nemohla uvěřit tomu, jak snadno a rychle dokáže jedna taková změna seboreu zahnat.

Co a jak?

Není v tom ani třeba hledat nějakou vědu, stačilo jednoduše jíst především nezpracované nebo minimálně zpracované potraviny a co nejvíce omezit rafinovaný cukr. Mnozí radí vyřadit i přírodní cukry, ale já jsem se ovoce vzdát nedokázala, a i přesto seborea ustoupila, takže věřím, že ovocné cukry z přirozených zdrojů až tak moc neškodí. Skutečně, tak čistou kůži jsem měla naposledy jako dítě!

Slovo na závěr

Takže jestli se i vy trápíte se seboreou, vyzkoušeli jste už všechno, co je na trhu, a přesto se jí ne a ne zbavit, tady máte recept. Jasně, vařit si z čerstvých surovin je náročnější než používat polotovary. A mnohým z vás to zpočátku možná nebude ani chutnat, ale ty změny za to stojí. A že to má i tunu jiných zdravotních benefitů, to snad není třeba ani zmiňovat…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Seboroická dermatitida (SD)
Dědičná onemocnění

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz