Hlavní obsah
Rodina a děti

Dcera mi vrazila kudlu do zad, říká Anna (36). Možná si to ale zasloužila

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash

Zůstaly jí jen oči pro pláč

Nebyla vždycky vzornou matkou, ale snažila se pro rodinu dělat maximum. Obětovala kariéru, kvůli dceři pak i vztah. Dnes se Anna cítí zrazena právě svými nejbližšími. Otázka však je, jestli právem.

Článek

Pro rodinu všechno! To bylo dlouho heslo dnes šestatřicetileté Anny z východních Čech. Když se vdávala, její partner pracoval na vrcholné manažerské pozici. Slíbila mu, že se jeho práci podřídí, což také učinila. „Dělala jsem práci v kanceláři, několikrát jsem měla možnost povýšit. Ale pokaždé jsem odmítla, protože mi to znamenalo víc času v zaměstnání a méně doma,“ vysvětluje.

Byly časy, kdy se její manžel chodil domů v podstatě jen najíst a vyspat. Mimo trávil čtrnáct, někdy i šestnáct hodin denně. Bylo to náročné, to nepopírám. Ale nestěžovala jsem si, věděla jsem, do čeho jdu.“

Upnula se na dceru

Nic se nezměnilo ani po narození jejich dcera Alice. téměř kompletní péče přebrala Anna s tím, že Ivan se staral o finance. Nutno říct, jich nebylo málo, v tomto ohledu se rodina měla skvěle. „Problém byl, že jsme vlastně nebyli spolu. Jedna, dvě dovolené za rok sice proběhly, ale vždy měl na uchu mobil nebo část dní proseděl u počítače. Když jsem na to upozornila, odbyl mě s tím, že s to můžeme vyměnit.“

Sympatická brunetka se tak stále víc fixovala na svoji dceru. Snažila se pro ni být vždycky k dispozici, chtěla s ní být nejlepší kamarádka. Což se také dlouho dařilo. „Až zhruba do jejích třinácti, čtrnácti let jsme byly jedna pro druhou. Pak se ale věci začaly měnit, chytla se kamarádů, měla jiné zájmy.“

Rozvod byl jen otázka času

Vztah Anny s Ivanem nakonec dospěl do bodu, že šli od sebe. „Celkem v klidu jsme se dohodli, že bude pro oba lepší, když půjdeme vlastní cestou,“ vzpomíná s tím, že to asi byla jen otázka času. „Když začal trávit víc času doma, protože povýšil a makali za něj jiní, tak jsme zjistili, že jsme si za ty roky odloučení přestali rozumět. A nešlo to nastartovat, i když jsme se chvíli snažili.“

Jediný zádrhel nastal ve chvíli, kdy začali řešit péči o dceru. Anna neměla problém ji za otcem pouštět, ovšem myslela si, že za ním chodí až příliš často. „Nechávala mě samotnou, to se mi nelíbilo. A několikrát se stalo, že mě prosila, ať ji u něj nechám déle, než jsme byly domluvené.“

Zůstala úplně sama

Dceru tak nakonec začala trochu štvát proti vlastnímu otci a jelikož Alice byla osobnost, která si nenechá vnucovat názory jiných, často se kvůli tomu chytly. „Udělala jsem chyby, to ano. Dnes bych některé spory řešila jinak. Ale ona mi vrazila kudlu do zad. Po všech těch letech, co jsem se o ni starala a snášela jí modré z nebe,“ stěžuje si Anna a naráží na to, že dcera se rozhodla, že bude žít s otcem.

Argumentovala tím, že tam má víc svobody, nikdo jí nestojí za zády a nekontroluje, jestli náhodou něco neudělá špatně. Tak hrozná jsem nebyla. Prostě byla nevděčná, to je celé. A já jsem už neměla sílu, abych jí bránila. Zůstala jsem úplně sama, všichni moji nejbližší mě opustili.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz