Hlavní obsah

Snacha mě vydírá vnučkou. Chce nehorázné věci, říká Lenka (43)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Zatím se podřídila

Nikdy nevěřila, že budou mít v rodině takové vztahy. Lenka lituje, že na syna neměla víc času. Možná by neměl dítě v jedenadvaceti letech a věci by dnes vypadaly jinak. Místo toho prožívá noční můru.

Článek

Plánovala si, že jakmile syn odejde z domu, bude si užívat všechno to, co do té doby nestíhala. Cestování, kamarádky, jazykový kurz a cvičení. Všechno měla dokonale „zmapované“ a promyšlené. Jenomže ani ne půl roku poté, co se Petr odstěhoval, přišel s nemilou zprávou. Oznámil mi, že bude táta. Což o to, vnouče jsem vždycky chtěla, ale až tak za pět, osm let. I kvůli němu, absolutně na to nebyl připravený. A tu svoji „nádheru“ sotva znal.“

Nejprve všechno fungovalo

I když byla Lenka skeptická, nejprve se zdálo, že mladí lidé vše zvládají perfektně. „Je pravda, že jsem až zírala na to, jak jsou zodpovědní a jak vážně všechno berou. Nezapomeňme, že jeho Ivaně bylo v té době devatenáct. Dodělávala maturitu. Takže musím uznat, že jsem před ní musela smeknout klobouk, protože sama nevím, jak bych to v její situaci dávala,“ uvažovala sympatická brunetka.

Lenka pomáhala, jak mohla. Mladý pár měl rychlou svatbu, protože panovala všeobecná shoda na tom, že by se miminko mělo narodit manželskému páru. Nic nenasvědčovalo tomu, že by se snacha s tchyní měly zanedlouho rozkmotřit. „Poslouchala mé rady, něco si z nich vzala, něco ne, což jsem plně akceptovala. Nakonec, sama jsem měla syna brzy, takže jsem trochu tušila, co prožívá. Musím říct, že v té době jsem se na vnouče těšila. Slíbila jsem jim, že budu kdykoli k ruce a byla jsem připravena na to, že mě budou využívat.“

Když se narodila malá Klárka, všichni byli jako ve snách. „Byla naprosto dokonalá. Ivana byla moc statečná, můj syn se také snažil. Měla jsem z nich dobrý pocit. To jsem ale netušila, co bude následovat už za několik měsíců. Upřímně říkám, že kdyby mi to tenkrát někdo řekl, nevěřila bych.“

Chce po mě stále víc

Prvních několik týdnů se Lenka měla co otáčet, aby s děvčátkem pomohla. Chtěla, aby se Ivana alespoň občas pořádně vyspala, měla síly a nenapadaly ji nějaké „podivné“ myšlenky. „Přeci jen byla mladá. A nebyla by první ani poslední, kdo by došel k závěru, že dítě nechce. Naštěstí se to nestalo. Ale začal se dít pravý opak. Ivana měla pocit, že vše zvládá a začala mě odstřihávat. Budiž, když byli v pohodě, proč ne. Jenže ona mi začala zakazovat k malé chodit, nesměla jsem ji vídat,“ šokovala Lenka.

Její snacha evidentně „zpracovala“ i jejího syna, takže ten byl na straně své manželky. „Nejhorší ale bylo, že mi tajně psala, že potřebuje novou kabelku, abych to zařídila. Další den napsala, že chtějí příští rok v létě na dovolenou, abych ji zaplatila. Takhle to pokračovalo. Reagovala jsem, že to řeknu synovi. Jen se mi vysmála s tím, že jestli nesplním to, co ona chce, případně to někomu řeknu, tak už vnučku nikdy neuvidím. Prachsprostě mě vydírá tou malou holčičkou.“

Lenka nevěděla, co dělat. Zatím se rozhodla, že požadavky své snachy bude plnit, nechce přerušit kontakt s Klárkou. „Nevím, jak dlouho to vydržím, než ve mě bouchnou saze. Vím, že si asi navždy uzavřu cestu k jejich dítěti. Tedy pokud se syn neprobere. Ale to asi nehrozí, má ho skvěle zpracovaného.“

Zdroj: autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz