Hlavní obsah
Zdraví

TLDR: Máte vědecké články? A můžu je vidět?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hana Sheala Grygarová

Djka na vozíku v letních šatech

Hledám vědecké články, které se týkají peněz na osobní asistenci v české republice, a jestli náhodou lidi s postižením neriskují zdraví tím, že nemají dost asistence, nebo jsou nuceni žít v institucích.

Článek

Právě teď hledám vědecké články, které by ukázaly, že v České republice existuje nedostatek asistenčních hodin pro lidi se zdravotním postižením.

Mám zkušenosti s vyhledáváním v akademických zdrojích, ale momentálně jsem v slepé uličce. Web of Science mi neposkytl žádné relevantní výsledky pro klíčová slova „lack of assistance hours Czech Republic“.

Pro klíčové slovo „lack of services for disabled Czech Republic“ jsem narazila na nepoužitelné články, navíc staré, z roku 1999.

Mohl by někdo z vás náhodou mít informace o tom, jak je to v České republice s nedostatečným počtem asistenčních hodin, a disponovat nějakými relevantními zdroji?

Pokud ano, poslali byste mi je? Eventuálně by vás nenapadla jiná klíčová slova?

V takovém případě bych měla další materiál k předložení poradnímu orgánu pro monitorování práv osob se zdravotním postižením, panu ministru Jurečkovi a Ministerstvu práce a sociálních věcí, abychom mohli diskutovat o nutnosti reformovat současný systém péče o lidi se zdravotním postižením.

Cílem je zvýšit finanční podporu od státu pro lidi se zdravotním postižením, aby mohli získat potřebnou asistenci, aniž by museli spoléhat na přetížené rodinné příslušníky nebo končit v institucích. Dalším cílem je také zabránit zhoršení jejich zdravotního stavu.

Osobně mohu dovolit pouhé 3 hodiny asistence, což nestačí pokrýt ani mé nejzákladnější potřeby a neplní tak ani ty nezbytné, bez nichž by se můj zdravotní stav mohl zhoršit.

Zbytek jsem nucena doplácet tak, abych měla dohromady alespoň 6 hodin. Udrží mě to na živu, ale nežiji, tak jak bych mohla s osobní asistencí. Riskuji osamělost, zhoršení zdraví. Většinou obojí. Já ale v tomhle případě nejsem vůbec důležitá. S touto situací se pravděpodobně potýká mnoho lidí, což chci změnit.

Přeji vám krásný zbytek léta a doufám, že máte dostatečnou podporu a asistenci, kterou potřebujete.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz