Hlavní obsah
Sport

Tři největší příběhy víkendu Velké ceny Maďarska

Foto: Jay Hirano Photography/Shutterstock

Tak jako každý víkend Formule 1 i tento přichází se spoustou otázek. V tomhle článku se zaměříme na hlavní body, které budeme sledovat během víkendu Velké ceny Maďarska.

Článek

1. Jaké bude pořadí za Red Bullem?

V této sezóně jsme si už zvykli na dominanci Red Bullu v čele s Maxem Verstappenem, který navíc do Maďarska přivezli nový upgrade. Pořadí za červenými býky je však s každou velkou cenou otazníkem. Druhým nejrychlejším týmem víkendu v tech uplynulých už byly Aston Martin, Ferrari, Mercedes a naposledy v Silverstone chromovaný McLaren. Zejména tým z Wokingu bude pro maďarský víkend velkou neznámou, jelikož charakteristika okruhu by papájovému monopostu úplně sedět neměla.

Okruh by naopak měl, vyhovovat Astonu Martin, který však v posledních týdnech ztrácí dech ve vývojovém závodu. Před sezonou však Fernando Alonso říkal, že tohle může být jedna z tratí, na které si věří na vítězství. Zejména v rukou tohoto španělského matadora tak můžeme vidět zelený monopost vysoko v pořadí.

Mercedes po slabším víkendu v Rakousku v Silverstone znova potvrdil dobré závodní tempo, které Lewise Hamiltona vyneslo na pódium. Problémem pro černé šípy je tradičně kvalifikační tempo, avšak loni právě na Hungaroringu dosáhl George Russell na svou první pole position. Na druhé straně garáže však stojí osminásobný vítěz místního závodu, který určitě taky neprodá svoji kůži lacino. Mercedes by tak za určitých okolností mohl výt i černým koněm na vítězství.

Největší neznámou je asi pro všechny fanoušky tým z Maranella. Ferrari předvádí během celé sezóny výkony jako na houpačce. Po víkendu v Kanadě, kde měli slušné tempo, ale nezvládli jej strategicky přišel slibný závod na Red Bull Ringu. Naposledy v Silverstone to ale byla další strategická tragédie v podání červených. Fanoušci Scuderie doufají, že závod na Hungaroringu bude odrazovým můstkem do další části sezóny. Typologicky by okruh měl Ferrari sedět víc, než tomu bylo v Silverstone, a tak právě oni by mohli být druhou sílou za Red Bullem.

2. Co přinese nový kvalifikační formát?

Poté, co byl závod v Imole zrušen kvůli tragickým povodním v regionu, se poprvé v sezóně setkáme s novým kvalifikačním formátem. Ve smyslu šetření životního prostředí a menší spotřeby pneumatik má tento formát přijít se snížením počtu sad použitých během víkendu z třináct na jedenáct.

Změna spočívá v tom, že během první části kvalifikace se budou používat bíle označené tvrdé pneumatiky, v druhé části to budou žluté střední a v té třetí tradičně červené nejměkčí. V tuto chvíli se neočekává drastická změna v pořadí kvalifikace, kterou by tyto změny měly vyvolat. Jemnou výhodu budou mít týmy, které rychleji zahřívají své pneumatiky, jelikož se ale jedná o první dva kvalifikační segmenty, nebude pro jezdce problém odejet dvě přípravná kola.

V této sezóně jsme také viděli situace, kdy se monoposty některého týmu chovaly úplně jinak na rozdílných směsích. Jestli měla tato změna nějaké důsledky, můžeme vyhodnotit až po víkendu.

3. V jaké formě se vrátí Daniel Ricciardo?

Největší novinkou po Silverstone byl bezpochyby návrat Daniela Ricciarda. Honey Badger naskočí tento víkend do monopostu Alpha Tauri po boku Yukiho Tsunodu. Nikdo však s určitostí neví, jaká bude jeho výkonnost. Hlasy z Red Bullu tvrdí, že Ricciardo je na stejné úrovni, jako když v roce 2018 odcházel. Nad usměvavým Australanem se však stále vznáší mrak nejistoty, který zanechalo působení v McLarenu. Jak se bude dále tenhle příběh vyvíjet a jestli Ricciardo zabojuje o místo v Red Bullu, napoví už tento víkend.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz