Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Dávat slevy je sprosté slovo nebo nutnost v obchodě?

Foto: ChatGPT generováno

Sleva je nutnost

Jak dát slevu, aby byla výhodná „pro všechny strany“?

Článek

Týká se B2B prodeje. Když máte obchodní tým a nasloucháte mu, tak zjistíte že při obchodování, zákazníci vyžadují slevu. Téměř každý významný obchodník ji po nich chtěl.

Jak to ale udělat, aby byla sleva výhodná pro obě strany. Není to příliš těžké. Používám metodu, „velice rád Vám něco dám, když od Vás také něco dostanu“. Většinou po zákaznících chci větší obrat a když jej dosáhnou, tak dostanou slevu. Nejraději dávám slevu „ve výrobcích“, protože je to pro nás:

1. Finančně nejjednodušeji proveditelné

2. Máme na tom ještě větší marži, protože slevu prezentuju jako produkt za běžnou cenu, takže výsledná sleva je pro nás nižší (po odečtení marže z výrobku)

3. Slevu/odměnu předává náš obchodník a vždy je dobré, když přijede s nějakou takovou nabídkou („tak dneska tu mám pro Vás ten bonus zdarma“)

Nevýhodou je jednoznačně, že zákazník dostane více výrobků, takže od nás nějakou dobu neobjedná.

Tato sleva nám dobře funguje, děláme je plošné (Kup 22 lahví a dostaneš 2 lahve zdarma) nebo individuální (v loňském roce byl Váš obrat 100 tis, pokud přesáhnete 120 tis. v letošním roce, dostanete zpětný bonus ve výši 1% z celoročního obratu v produktech. To platí hlavně u velkých zákazníků, slevy jsou pro ně běžné a oni je doslova vyžadují.

Obchodní tým slevy potřebuje, ale když je nedáváte „zadarmo“, tak mají smysl pro obě strany.

#UzdravujemeFirmy

#JsmenaČíslaZlepšímetaVaše

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz