Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Zlaté pravidlo do života

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Zlaté pravidlo do života.

Když se budeš k lidem chovat tak, jak bys chtěl, aby se oni chovali k tobě, tak budeš mít hodně přátel.

Článek

Moje mamka pochází z rodiny důstojníka československé armády první republiky.

Můj děda byl velmi noblesní a vyrovnaný pán. Mluvil pěti jazyky, studoval vysokou školu ve Francii a Itálii a měl úžasný rozhled.

Dodneška si pamatuji pár rozhovorů, jak vzpomínal a vyprávěl o svém životě.

Jedna věc mi ale utkvěla natrvalo v paměti, můj děda to nazýval Zlaté pravidlo. Říkal, KDYŽ SE BUDEŠ K LIDEM CHOVAT TAK, JAK BYS CHTĚL, ABY SE ONI CHOVALI K TOBĚ, TAK BUDEŠ MÍT HODNĚ PŘÁTEL. A HODNĚ DOBRÝCH PŘÁTEL.

Zažil jsem i pár příkladů, kdy se podle toho skutečně choval.

Byl velmi vzdělaný a chytrý, elegantní, ale vůbec mu nevadilo strávit čas s někým, kdo byl často velmi prostý.

Jednou jsme spolu šli nakupovat a děda potkal před obchodem svoji sousedku, velmi povídavou a prostou paní. Už jsme pospíchali na oběd, který jsme měli doma, ale on se s ní zapovídal. Tedy spíše poslouchal, co sousedka povídá, protože ho zahrnula neskutečným brebentěním o všech možných situacích. Byl jsem tenkrát malý kluk, ale myslím, že to dědu taky nezajímalo.

Stejně se ale vyptával a se živým zájmem ji dále poslouchal. Sousedka musela být v sedmém nebi.

Když jsme konečně vyrazili, tak jsem se ho ptal, proč s tou paní strávil tolik času, že už jsme mohli být dávno na obědě.

Znovu mi zopakoval, že musíme začít nejdříve u sebe, když člověk chce, aby se k němu ostatní chovali s respektem, tak se k nim musí chovat také tak.

Chovejme se k lidem slušně, není to známka slabosti být zdvořilý.

Uzdravujeme Firmy

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz