Hlavní obsah
Nově na Seznam Médiu

Podle České pošty jsme bezdomovci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Věra Vaňková, vlastní foto

Kdo? Já a obyvatelé dalších 59 bytů v našem panelovém domě na malém městě ve východních Čechách. Jak jsem na to přišla? Potkala jsem notně rozčileného souseda, spisovatele a sběratele autogramů, právě se vracejícího z pošty.

Článek

A na dotaz, kdo ho přivedl do tohoto neutěšeného stavu, mi začal vyprávět svůj příběh:

„Na podzim loňského roku jsem vykopal válečnou sekeru s institucí, kterou jsem měl v oblibě téměř padesát let. Jako sběratel autogramů jsem používal její služby velice často, neboť vlastnoruční podpis známé osobnosti nelze poslat mailem ani datovou schránkou.

Dopisy jsem vždy rád psal, ještě raději je dostával a skoro půl století byla tato činnost téměř každodenní součástí mého života. Bohužel, jakým směrem se poslední dva roky pošta ubírá, mne silně vytáčí. Ani za nejhlubší totality nebyl problém poslat zásilku do ciziny, dokonce i na západ, a rovněž ji odtamtud obdržet (pokud ji nestopila nechvalně proslulá StB). Pošťák přicházel každý den ve stejnou hodinu a ani nemusel zvonit dvakrát. Dnes dorazí s bídou jednou týdně a nezazvoní vůbec. Najdu-li ve schránce oznámení o uložení zásilky, jásám, jako kdybych vyhrál první ve sportce. Většinou se totiž pošťáci ani nenamáhají. A to je právě kámen úrazu. Vůbec se nedovím, že mi nějaká zásilka přišla, tudíž se jako nedoručená vydá na zpáteční cestu, třeba na druhý konec světa (to se,m pane vyplatí….) nebo skončí někde na poštovním hřbitově.

No a už mi došla trpělivost, tak jsem začal jednat. Proč bych měl chodit ke kovaříčkovi, když můžu rovnou ke kováři, řekl jsem si a poslal stížnost na nekvalitní služby této archaické instituce přímo panu generálnímu. Ten se samozřejmě s prostým lidem nebaví, ale má na to lidi. Asi po měsíci mi přišla odpověď. A teď se podržte! Jakási manažerka z oddělení zákaznické podpory mi napsala, že jsem bezdomovec!“

„Jak to?“ ptám se nevěřícně, „vždyť se potkáváme na chodbě?“ Opravdu, ukazuje mi to černé na bílém: „Vámi uvedená adresa není zanesena v Katastru nemovitostí a oficiálně neexistuje,“ stojí v odpovědi na páně spisovatelovu stížnost. Smutný příběh milovníka dopisů, že?

Vážení manažeři poštovního úřadu, náš dům stojí na svém místě od 70. let minulého století, nikdo ho nepřestěhoval ani nezboural a dokonce má i své popisné číslo. A jako každá, i ta nejmenší stavba a parcela na území naší republiky, je samozřejmě zapsán v Katastru nemovitostí. Takže chyba bude patrně někde jinde. Kde asi? Čtenář si jistě doplní.

A proč vám to píšu? Abyste si udělali obrázek, jací lidé sedí na teplých židlích manažerských postů ve státní instituci, jež se zove Česká pošta. A nedivili se, že vám nepřijde dopis nebo se ztratí balíček, když se jim ztratí celý pětipodlažní dům.

Teď jdu do sklepa, vyhrabat spacák, když jsem ten bezdomovec. A co vy? Jaké máte zkušenosti se státní doručovací společností?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz