Článek
Občas se někam dovolat je opravdový zážitek. Potřebujete se doptat na informace nebo řešíte problém a tak se obrátíte na poskytovatele daných služeb. A je to tu. V telefonu je automat. A teď začíná skvělá hra. Pro komunikaci v češtině stiskněte jedničku, máte problém s… stiskněte dvojku a tak dále a tak dále. Někdy se ale stane, že z výběru nepotřebujete nic a tak zkoušíte další možnosti. Z rychlého vyřešení je tak dlouhé ťukání čísel na obrazovce mobilu a doufáte, že se nakonec spojíte s operátorem, který vám pomůže.
Po této dlouhé operaci, kdy konečně slyšíte „nyní budete přepojeni na operátora“, začne hrát šílená hudba z roku raz dva, ve které to ještě praská a slyšíte to co vůbec nechcete „naši operátoři mluví se zákazníkem, který se dovolal před vámi“. A tak čekáte a čekáte a stále se nic neděje. Přesně v tem moment si říkám, mám to zavěsit nebo mám čekat? Když zavěsím, tak pak budu určitě čekat stejně dlouhou dobu. No tak si dáte na telefonu reproduktor a položíte telefon vedle sebe a posloucháte tu šílenou hudbu stále dokola. Musím říct, že někdy jsem až překvapená, jak dlouho nechám telefon zvonit a nic se neděje.
Když se rozhodnete pověsit, tak vás většinou čeká stejné kolečko. Když vydržíte, dočkáte se vytouženého okamžiku a uslyšíte jméno operátora, který se vás ptá, s čím může pomoci.
Tak mu s radostí, že s vámi konečně někdo mluví, popíšete svůj problém a těšíte se na odpověď, která vysvětlí, v čem je problém a najde řešení. A pozor, ne a ne a ne. Operátor na konci vám někdy milým tónem oznámí, že toto neřeší on a že vás přepojí. Néééééééé, to nééé. Tohle prostě slyšet nechcete. A jedete další kolečko, neboť se někdo právě dovolal před vámi. Na konci se zpravidla dočkáte nějaké odpovědi. To, zda vás uspokojí nebo ne je věc druhá.
Horší to je, když natrefíte na nepříjemného operátora, který se vás snaží rychle odpálkovat. Nevyřešíte vůbec nic a pak nezbývá nic jiného, než se dostavit přímo k poskytovateli dané služby.
Pochopitelně se na to dá podívat i z druhé strany. Operátorům to někdy tedy opravdu nezávidím. Najednou mají na lince protivného člověka, který právě čekal, než vyřeší problém s někým, kdo se dovolal před ním. A zrovna to může být člověk, který se ani neumí vyjádřit, co vlastně potřebuje. No to je zase peklo pro operátora. Určitě mu v hlavě probíhá, že nemá věšteckou kouli a jak má pochopit z toho, co blábolí, co že to vlastně potřebuje.
Někdy mám opravdu kliku, že se dovolám celkem rychle, ale většinou je problém dlouhého čekání. Určitě se s tím setkal někdy každý. Držím palce všem, kteří jsou v pořadí.