Článek
Každý den se setkáme s vozidly MHD, které jsou plně či částečně nízkopodlažní, a na čele mají modrý piktogram s bílým invalidou na vozíku.
Upozorňuje na to, že ve voze je vyhrazené místo pro vozík. Je tam i vyhrazené místo pro kočárek. Buď tam mohou být 2 vozíčkáři, 2 kočárky, anebo 1 vozíčkář a 1 kočárek. Tato vyhrazená místa jsou v prostoru mezi 2. a 3. dveřmi.
V Praze dřív jezdily linky H1 a H2, která měla mj. na čelním, bočním a zadním panelu zobrazeného invalidu s číslem buď 1 nebo 2. Kdysi byl i spoj J3, jenže ten byl před dávnou dobou zrušen. Vozidla vypravována na těchto linkách měla v interiéru pouze pár sedaček, jinak všude prostory pro vozíky. Poté tam jezdily i plně nízkopodlažní vozidla, která jezdí na běžných linkách. I když tam nebylo tolik prostoru pro vozíky.
Poté byla zrušena linka H2 kvůli velmi nízké poptávce, a jako poslední byla zrušena linka H1. Místo těchto 3 linek vznikla tzv. Bezba doprava, tmavěmodré mikrobusy s velkým bílým piktogramem invalidy na obou bocích.
Tyto mikrobusy slouží pouze pro osoby tělesně postižené. Osoby si mohou objednat odvoz (např. k doktorovi) přes internet.
V dnešní době jezdí všude v MHD nízkopodlažní a částečně nízkopodlažní spoje (kromě tramvají, tam stále jezdí vysokopodlažní), autobusy splňující emisní normy Euro 5 a 6, kdy kromě nádrže na naftu mají i nádrž na AdBlue.
Snad se vám tento můj článek líbil, a že jste se něco nového zase dozvěděli.