Článek
Včera ráno jsem si otevřela jistou stránku, kde jsou zprávy, která o sobě tvrdí, že je nejčtenější na internetu. Jindy jsem tam chodila v pohodě, jenže včera na mě „vybafl“ úvodní článek na takovém místě, aby si toho všichni, což je v pořádku, až na to, že byl pouze na půl pravdivý…Zbytek výmysl laika. Ano, jednalo se o stavu trolejbusů v Praze, kdy jich je zatím provozní 7 z 15 dodaných, přičemž první den plného provozu trolejbusové linky 58, která vznikla v důsledku elektronizace linky 140, ty trolejbusy jezdily jenom 2, zbytek autobusy. Titulek zněl, že na té lince jezdí „staré“ naftové autobusy. Tak jsem si ze zvědavosti ten článek četla, vše vypadalo zatím v pohodě, hovor s pracovníkem DPP, jenže ke konci článku bylo napsáno, že tu linku obsluhují autobusy, kterým letos bude 15 let (rok výroby 2009) a že dusluhujou, a že tyto má DPP v záloze. Což já, jakožto odborník, který se o autobusy zajímá 7 let, má o nich přehled, ví o všech novinkách, mě to zarazilo a rozhodla se věc uvést n pravou míru. Vysvětlila jsem v diskuzi, jak to skutečně je, že tu linku obsluhuje pouze garáž Klíčov, která nemá kloubové autobusy z roku 2009, a ani nedosluhují, jak jistý autor napsal ke konci. K tomu jsem dodala, že si to nejspíš spletl s garáží Hostivař, která s touto linkou nemá nic společného, že tam jsou nejstarší kloubáky z roku 2009, které postupně vyřazuje z provozu kvůli věku. Napsala jsem jim to i do zpráv na sociální síti, a aby to opravili. Psala jsem to 06.02. po obědě. Večer jsem si ten článek zkontrolovala, jestli mě autor poslechl a opravil nepravdivou informaci…Samozřejmě, že neopravil. Bohužel je nejlepší psát věci bez ověření, protože když je to autor, tak jedině on má pravdu, ostatní, byť odborníci, co o tom mají přehled, je nemají co opravovat. Proto jsem si ty stránky blokovala, abych se nemusela rozčilovat nad jejími polopravdami.