Hlavní obsah
Rodina a děti

Co dělat, když vás v devátém měsíci pozve cizí muž na kávu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Veronika Kučerová

Ženy v jiném stavu jsou náchylnější k intenzivnějšímu prožívání některých emocí. Během devíti měsíců snáze podléháme strachu nebo nás rozhodí situace, které bychom dříve přešly. Já se přehnaně dojímala. A to tak, že naprosto nepředvídatelně.

Článek

Mláďata nebo dětské oblečky mě paradoxně nechávaly v klidu, ale jakmile v televizi začala hrát reklama na jogurty, okamžitě jsem sahala po kapesníku. Když malá jahoda nadšeně hlásila, že až vyroste, chce být ovocem v Jogobelle, říkala jsem si: „Vždyť by to klidně mohla být moje dcera.“

Stejně tak jsem plakala u repríz devadesátkového rodinného pořadu Hodina pravdy. To zklamání v dětských očích, když otec selhal v rozlišování hlasů 485 ptáků a zaměnil brkoslava severního za vodouše rudonohého, dodnes nezapomenu. Co když i já jednou takhle zklamu, obávala jsem se, zatímco dítěti v televizi mizel vysněný discman před očima.

V polovině třetího trimestru mě dojalo, když mě cizí muž pozval na kávu. Podezírala jsem ho, že se mu mě zželelo, když jsem překvapivě nedoběhla tramvaj. Pak jsem pochopila, že to myslí vážně. V té době jsem měla přibližně o 16 kilo víc než obvykle, takže to buď přehlédl, nebo si myslel, že jsem snědla příliš mnoho pizzy.

Něco podobného se mi stalo loni v září, opět v závěru mého těhotenství. Seděla jsem na lavičce u rybníka, na klíně jsem měla počítač, tudíž jsem na první pohled nejspíš nevypadala jako nastávající matka. Kolem rybníka trénoval běžec. Když mě míjel poprvé, usmál se, podruhé mě pozdravil, potřetí pronesl něco, čemu jsem nerozuměla, protože byl docela uřícený. Asi sprinter.

Bála jsem se, co přijde, jestli mě osloví v dalším kole. Pro jistotu mu včas oznámím, že jsem gravidní. Nebo frigidní? Tahle dvě slova se mi vždycky pletla. V závěru to vyjde nastejno, protože oba termíny dostatečně vysvětlovaly můj nezájem o jeho polonahé tělo.

Ale protože se nerada dostávám do podobných situací, odešla jsem dřív, než se stačil vrátit.

Keep calm a někdy příště.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz